Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Grand finále Česko běží dál


Tak tenhle víkend měl být dost vtipnej – sobotní Birell GP a nedělní pražská půlka. Ale ať už se nám to líbilo nebo ne, oba závody se zrušily. A já to teď zpětně vidim jako vlastní záchranu, protože po Labi a víkendu bez spánku bych tu půlku v neděli nedala ani omylem.

Nicméně ale RunCzech stejně přišel s nápadem, jak tenhle víkend udělat závodní. Grand finále Česko běží dál. V sobotu večer desítka, v neděli ráno pětka. A tak jsem se domluvila s Radkem a přihlásili jsme se na desítku.

Sobota. Jestli se mi něco fakt nechce, je to běh. Pořád jsem rozlámaná a unavená. Bolí mě lýtko a venku je dusno. Proč jsem si ,proboha, nepřihlásila pětku? S Radkem a Zuzkou mám sraz ve čtyři před RunningMallem. Okolo druhé si beru do postele oběd. Že si trochu odpočinu. Blbější nápad jsem mít už nemohla. Venku se zatáhlo a začalo pršet. To šero v ložnici mě spíš přemlouvalo ke spánku než k nějaké aktivitě. Ale nedá se nic dělat. Lezu z postele, balím si oblečení na večer a na sebe hážu běžecký. Copy, sluchátka a jedu. Nutně potřebuju kafe.

Dos Mundos si kupuju flat white jako bolestný, potkávám se s Radkem a Zuzkou. Mám pocit, že jsme s chutí do běhu na tom úplně stejně. Jdeme na start, máme hodně času, tak si ho zkracujeme povídáním. Čas závodu se blíží a já vůbec nevím, co od sebe můžu čekat. Plánujeme, kde se po závodě sejdeme a stoupáme si na start. Začíná hrát Vltava…

Nechávám Radka běžet svým tempem a sama si hledám to svoje, v rámci možností, komfortní tempo. První kilometr v pětkovým tempu. Druhej za 4:52. Aha?! Nechávám nohy, ať si běží, jak chtějí. Nemyslím na nic. Jen na dech. Někde před třetím kilometrem potkávám Ivču s Frantou – dělají dobrovolníky. Je milý potkávat známé, dodá to sílu. Bohužel drtivá většina asi běží v neděli, jsme tu s Radkem a Zuzkou sami.
Než mrknu okem, vybíhám kopeček a je přede mnou rovinka k Výstavišti. Mám hodně co dělat, abych nepřidávala na tempu. Čeká mě ještě jedno kolo. Svoje hodinky moc nesleduju a tak mě hodně překvapí, že ofiko čas po mém prvním kole je 25:30.
Vbíhám do druhýho kola. Už se to bude krátit. Běžím vedle běžce v modrém, tak nějak se asi kilometr střídáme ve vedení. Zase vidím Ivču a Frantu. Křičí, že už to mám za chvíli za sebou. Už aby to bylo. Běžec v modrém zpomaluje. „Pojď, dobře běžíš…“  A tak se mě asi kilometr drží. Děkuje a nakonec mě stejně nechává běžet, že si už potřebuje zpomalit.  
Devátý kilometr. Sleduju hodinky a rozhodně si nemyslím, že bych mohla doběhnout líp jak v Budějkách. Kopeček, cílová rovinka. Opět přichází ta nepochopitelná síla do závěrečnýho sprintu.


Cíl.
Vypínám hodinky a chytám dech. 51:18. Beru medaili a přemýšlím... Jak jsem vlastně běžela RunTour? S časem jsem moc spokojená.
Beru batoh z úschovny, hrabu telefon – hrabu výsledky. A jako vážně? Vážně jsem si doběhla pro další osobák? Vážně čtvrtej osobák na čtvrtý závodní desítce za sebou? 
Od 52:34 – 51:55 – 51:28 k 51:18
. Leze to dolů pomalu, ale leze.

 ***

Euforie je velká, protože jsem rozhodně nebyla odpočinutá. Takže jsem opět fascinovaná, že limity lidskýho těla jsou uplně někde jinde, než si sami myslíme. A teď mě trochu děsí říjnová Ladronka.. Mám šanci to letos vůbec ještě posunout?    

    

    

Komentáře

Oblíbené příspěvky