Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Běhej lesy Bílá - 2.část

Pokračovní.. tentokrát čistě o závodě.


Sobota ráno. Takovej ten den s nízkým tlakem a bolavým břichem. Sh*t! Taky to mohlo den počkat. Modlím se, abych aspoň našla ovesný vločky. Prostě klasickou předzávodní snídani – vločky, protein a banán. Překvapuje mě vůbec, že nejsou? Takže rohlík se šunkou, trochu rádoby celozrnné granoly a jogurtu. Dvě kafe. Jestli tohle přežiju… Tohle je totální výstup z mojí komfortní zóny. Plním hydrovak a dávám si do každé kapsy jeden gel. Moje soukromá občerstvovačka, jak v cíli poznamenal Michal. V zázemí je fronta na čísla a já začínám být klasicky předzávodně nervózní. A pořád nevim, jaký boty. Jak jinak. Ale spíš to vidím na silničky, určitě bude nahoře sucho a na kamenný seběhy se bojim v jakýchkoliv botách.

Před desátou nás posílají do startovního koridoru. Tvoříme čtveřice – Bílá má originální start, vyveze nás lanovka a každý z nás si odstartuje závod, kdy chce. Což má jednu maličkou nevýhodu. Když potkávám běžce na trati, nemám tušení, na jaký běží čas a tak je těžší se nestresovat tempem okolo. Nicméně dneska je to asi jedno. Vzhledem k tomu, jak se cítím a jak svítí sluníčko, nechávám ambice doběhu pod 2 hodiny pod lanovkou. Nechat věcem volný průběh. Teda dneska nechat běhu volný průběh.
Sedím na lanovce. A vůbec se mi nechce běžet.

Předstartovní fotky, zapnout hodinky, vyběhnout. Profil znám a vím, že první půlka bude výživná. Nicméně jsem evidentně vytěsnila ty šílený části trasy z hlavy, protože jsem místama fakt překvapená. Na druhým kilometru přestávám být schopná přemýšlet. V kopci odpadáme jako kuželky, a i ti co běží, mají podobnou rychlost jako ti, co jdou. Motivační. Snažím se z hlavy těsnit ty křeče, který mi dávají co proto. Když to jen trochu jde, běžím, i když moje kopcový tempo je otřesný. Je to výživný. Taky je nahoře celkem dost bahna, ale pokaždý se dá oběhnout. A pak přijde kousek silnice, nechávám nohy odpočinout a ony za odměnu letí v pětkovým tempu. Bohužel je to jen kousek. Další stoupání následuje první prudkej seběh. Je to samej kámen. Vybavuje se mi, jak strašný to tam bylo 3 roky zpátky, když bylo po bouřce, vzpomínám taky na Nature run. Buď se dolů bojím já nebo pár běžců přede mnou, takže tady čas nedoženu ani omylem. Dávám si gel a vím, že přijde ještě jeden hnusnej kopec. Jakože třeba 4:40. A nestojí mě to žádnou námahu. Nechávám za sebou chlapy a to mi honí ego. Doháním čas, co se dá. Pět kilometrů uteče strašně rychle a je tu zase kopec. Střídám chůzi s během, na občerstvovačce si beru tabletu od Enervitu a pouštím se na polední tři kilometry. Vím, že pod dvě hodiny to nebude, ale zároveň se do 2:05 vlezu. Cesta už se tvrdá, což není uplně příjemný, ale mám silničky, takže to tak nebolí, jako kdybych měla trailovky. Poslední kopeček, asi tak kilák do cíle. Malé seběhy, kořeny a zákeřný fotograf. Skáču jako gazela. Postřelená. Ještě jeden most, fuj, jak se houpe. A už vidím fandit lidi. Cílová zatáčka, slyším svoje jméno a vidím Míšu, kterej běží kratší trasu. Pokusím se zrychlit, cíl, vypnout hodinky. Dvě hodiny, tři minuty. Mohlo to být lepší, ale taky mnohem horší. Jdu se napít, stáhnout ze sebe batoh a propocený tričko. Teď mi je sluníčko konečně příjemný. Jo, tenhle závod má prostě něco do sebe. Technicky těžkej, ale jinak hezkej. Běhej lesy seriál mi vždycky dá za uši, protože já prostě kopce netrénuju.
Mám upocené ruce a nejde mi odtrhnout vršek. Zachraňují mě na občerstovačce a vršek gelu mi odstřihnou. A pak přichází ten kopec... Je hnusnější než jsem čekala. Modlím se, aby skončil, protože pak přijde ten dlouhej vytouženej asfaltovej seběh. Ten kvůli kterýmu jsem nechala trailovky v autě. Všichni jdou, hodně lidí nadává. A je tu seběh. Pouštím nohy co to jde. Mám před sebou okolo pěti kilometrů dolů. Hodinky střílí tempa pod 5 minut na kilometr.

Ale na Karlštejn, na ten bych teď trénovat fakt měla!

Komentáře

Oblíbené příspěvky