Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Prober se! aneb moje ranní běhání


„Prober se!“ Je 5:45 a mně zvoní budík. Plánuju už třetí ranní běh za posledních devět dní. Takovej ten za východu slunce, kdy je venku lehce nad nulu a v mým žaludku je jeden rýžovej chlebíček.
Takovej ten běh, kdy běžím sice jen čtyři kilometry, ale moje tělo vůbec nechápe, co po něm chci. Ranní běh nesnáším.
Docela mě bolí nohy, ale moje hlava je umanutá. Ještě dneska to prostě dám. V pátek si dám od běhu oraz. Vždyť to jsou jenom čtyři kilometry. 
Hážu na záda běžeckej batoh s obědem v krabičce, chce se mi i nechce. 


„Prober se!“ Běží mi hlavou na prvním kilometru. A probírala jsem se celou cestu z Braníka k Labuti. ne ze spánku, ale ze své umanutosti.
Odpoledne běhám v tempu okolo pět a půl minuty na kilometr. Tempo, který je něco mezi pohodovým a tím, kdy musím trochu zabrat. Jenže ráno mám pocit, že moje nohy zapomenou, jak se běhá. Ale moje ego nezapomíná. A tak kromě kochání se ranním probouzením přírody mi běží hlavou, že není možný, abych běžela tak pomalu. Žaludek se bouří, nohy taky. Ale já mám pocit, že musím za každou cenu běhat ve stejném tempu. A tak i přes veškerou snahu docílím jen toho, že jsem znechucená, naštvaná a umírám. 

Dneska ale vybíhám pomalu. Bolavé nohy potřebují trochu trpělivosti. První kilometr 6:15min/km. Strašný. Vždyť běžím jako šnek. Jenže pak mi to dojde. Pocitově se mi neběží úplně zle. Kdy se stalo, že jsem se zase nechala semlít tempem? Kdy jsem si nastavila v hlavě, že je ostuda běhat pomaleji než je nějakých 5:50min/km. Když nemůžu běhat s Mattoni free run, kde mi tohle tempu vůbec nevadilo? Když sdílení Garminem nekompromisně napíše tempo k času a vzdálenosti? A nespočítá si to každej i bez toho? Nebo proto, že běžím tak krátkou vzdálenost? Že se ode mě něco očekává? A kdo proboha, blondýno, od tebe něco takovýho očekává?
Tak hnedka za myšlenkou o probrání se mi blesklo hlavou, že jsem vážně pitomá. Místo abych hledala způsob, jak se cítit komfortně ve své nekomfortní zóně, chci po sobě pořád nějaký výkony. A tak jsem nechala nohy běžet po svém. Průměrný tempo se od toho na prvním kilometru nijak nelišilo a moje pocity stejně byly smíšený. Tepovka nevystoupala do závratných výšek, žaludek to vzal v pohodě a nohy taky. Jenže z tempa nejsem nadšená. Tak aspoň mám na následující rána na čem pracovat. Na své hlavě, ne na tempu.    

Komentáře

Oblíbené příspěvky