Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Pohyb běhěm karantény - realita i nadsázka



Ty jo, tři týdny žádnej článek. Žádný moje myšlenky daný do „slov na papír“. A to jsem si slibovala, jak budu v průběhu karantény psát. #suchaliar
Tak dneska. Na začátku šestého týdne karantény mám v hlavě hromadu myšlenek.
Když jsem psala o tom, že jsem vděčná, že můžu občas do práce na kole, že můžu pořád běhat venku a že plánuju zvolnit... No, to mé zvolnit znamenalo ubrat běžecké tréninky a přidat tréninky lehce silové. Posílit nohy a core. A taky to znamenalo běžeckou pauzu na pár dní.







Jak to ale bylo s tím zvolněním doopravdy? 
1.dubna jsem zahájila běžeckou pauzu, 2-3x týdně si dala 20km na kole (cestou do a z práce), chodila 10tis kroků denně a než jsem si stihla všimnout, cvičila jsem 5x týdně. Abych náhodou svůj slib, že nebudu zhruba dva týdny běhat, neporušila, vyflákla jsem se hnedka 3.dubna na kole. Nic vážnýho, chodit i cvičit jsem mohla. A než jsem mrkla okem, přišly Velikonoce. Volnej pátek a pondělí, bylo mi jasný, že to bez běhu už nedám. Protože absťák. Takže jsem si v pátek odpoledne udělala ovesnou kaši a v pět odpoledne vyrazila. Čekala jsem všechno. Že budu funět, že mě budou bolet nohy. Že po pár kilometrech nebudu moct. Místo toho jsem měla pocit, že mi narostly křídla. Cítila jsem se skvěle. A jako reklama na štěstí jsem si odběhla 7km v tempu 5.18min/km. Velikonoce proběhly aktivně – chůze, běh, cvičení. A po Velikonocích mi skončila pohodička dvou home officů týdně. A tak jsem začala plánovat. Kdy vezmu kolo, kdy poběžím. Kdy si musím odvézt obědy a který den potřebuju jídlo na odpoledne. Každodenní budík v 5:50 (oproti předchozí sedmé hodině) bolel. Občas jsem po návratu domů odcvičila ještě krátký trénink na břicho. Netušila jsem., kam napcat trénink nohou. Už ve čtvrtek ráno jsem tušila, že tohle není to pravý ořechový a že tudy cesta nevede. Protože jsem se ale potřebovala dostat brzy po obědě do centra, kolo jsem stejně vzala. Ten den padlo 30 km. Tak moc mě nohy už dlouho nebolely. I přesto jsem ještě večer myslela, že v pátek poběžím. Aspoň jednu krátkou cestu. To věčné ježdění, běhání, přidání cviků s výskoky do tréninků. Kdy jsem naposledy měla nějaké volno? Myslím volno i bez kola? Těžko dopátrat. Jenže jak to vymyslet když se snažím vyhýbat MHD? Upřímně to vlastně pořád nevím, ale rozhodně tuším, že budu muset ubrat domácí tréninky a jeden den vzít autobusy na milost, protože víkendového longu a pořádného full-body workoutu se nevzdám. A víc poslouchat tělo, kdy říká, že toho opravdu dost. Bohužel. Můj real začarovanej kruh nadměrnýho pohybu bez odpočinku. 



A teď trochu s nadsázkou – co mi daly cesty na kole?
Nikdy jsem nebyla žádná cyklistka, z prudkého kopce jsem se vždycky bála, ale teď jsem to brala jako fajn řešení. Vždyť to bude pohodička. Na ježdění jsem těšila.
Hnedka při první cestě z práce jsem si dala 20km. Posledních pět jsem už sotva seděla. Zadek mě bolel a představa, že si budu muset zvyknout, mě trochu děsila. A to první ráno, kdy jsem vyrazila do venkovní teploty okolo nuly? V Kunraťáku jsou po táhlým kopci za Thomayerkou dva krátký, prudký kopce dolu. Poprvé jsem nad každý stála a po… strachy jsem část obou sešla. A modlila se, abych nikoho nepotkala.
Upřímně řečeno, každý ráno na kole je malý trest. Ještě nevím za co, ale i přes ty krásný východy slunce, čistej vzduch a zpívající ptáky v lese ty rána fakt nemám ráda. 7,5km stoupat. Vyjet tři hnusný kopce a modlit se, aby mě někdo pustil u laborky na přechodu. Nebojím se totiž jen z kopce, ale taky mezi autama.
Já snad jezdim jen kvůli tý teplý ovesný kaši a hrnku horkýho kafe.
Jestli ale ještě něco dostává zabrat víc než moje nohy (a zadek), tak je to moje ego. Zas a znova. Ne, nemusím být nejrychlejší a kdoví co ještě. V běhu jsem si na předbíhání dávno už zvykla, ale tady zase vnitřně trpim pokaždý, když mě někdo předjede. A že těch závoďáků je. A taky je tu můj žaludek, kterej po ránu taky moc nechápe a občas mi to dává jasně najevo. Ale zastavit v kopci? Kromě toho, že bych přimrzla, tak by mě přece mohl někdo vidět. Zas to ego. Takže nohy trpí, žaludek trpí, kvůli šátku na puse občas vidím všechny svatý, ale stejně šlapu. I když pomalu, ale šlapu. Výhodou je, že mi to pomáhá v běhu. Když vybíhám nějaký menší kopeček, nohy si skoro nevšimnou.

Jo, a taky jsem asi jediná, která z kopce brzdí. Ne ze všech, ale z většiny. Takže vlastně můj #karanteralife je plnej adrenalinu. Protože kopce, lidi, děti, ... A co se běhu týče, neřeším a myslím, že až do prázdnin řešit extra nebudu. A až kolo vrátím? Tak mi bude hrozně chybět, i přesto, jak moc ho někdy nenávidím #laska :D

Komentáře

Oblíbené příspěvky