Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Běžecký deníček - leden


Jako vážně je celej leden pryč? Jestli to bude utíkat takhle, tak jsou za chvíli zase vánoce! Můj leden byl o nastavování cílů pro 2020, o rozhodování a plánování a postupném začátku systematičtějšího tréninku.

1. – 12.ledna – 79 kilometrů
Na prvního byl domluvený Novoroční výběh s Mattoni free run. Já jsem si ale měla chuť zaběhat o trochu víc a tak jsem vyrazila dřív – rovnou v běžeckém a s batůžkem. Hvězda je prostě srdcovka a hezčí místo pro první běh v roce jsem si vybrat nemohla. Znovu jsem vyběhla i druhého – celý den s hlavou v oblacích a s novou bundou od ježíška. Padla další desítka, vůbec se mi nechtělo domů. Následovaly dva dny volna a po velmi vydatné snídani nedělní long. No, jako zatím si na longy teprve zvykám. Většinou přepálím začátek, tuhnou mi nohy, ale do konce března je času dost. V úterý zase na pohodičku, ve čtvrtek padlo 11km úplně samo. Je fajn, zmírnit tempo, jen bych u toho nesměla vymýšlet takový voloviny. A jak to tak bývá, čím víc říkáš ne, tím víc je ti jasný, že to dopadne přesně naopak. V pátek zase na pohodu, s doprovodem a povídáním. Víkend už bohužel patřil učení, takže jsem obětovala plánovaný long a vyrazila dvakrát na pohodový tempo.

13. – 19.ledna – 43 kilometrů
Pondělí bylo katastrofální. Normálně bych čapla boty a šla to hnát na krev do pocitu, kdy by můj žaludek nejraději utekl z těla, ale výjimečně jsem to vzala rozumně a odjela běhat s mattonkama na Hvězdu, a abych trochu vyventilovala svůj vztek, dala jsem si jen jednu rychlou (rozuměj 4.53min/km) kilometrovou rovinku. A ve středu jsem na Hvězdu jela zase. Všechno je lepší než učení. I když je to třeba cesta přes celou Prahu. Čtvrtek po nekonečně dlouhý době patřil Adidas runners. Run for Australia. Moje zlomený australský srdíčko zaplakalo a já vyrazila na sedmikilometrový pohodový běh. Nechat podporovat v mých bláznivých nápadech. Bože kluci, pomoc. A i když jsem myslela, že budu v pátek bez běhu tak..tak bylo venku tak hrozně hezky, že jsem si vyrazila na long. Jako pět kilometrů jsem to chtěla zabalit. Představila jsem si, že mi to stane na půlmaraton. To by mě fakt odvezli. Ale naštěstí se to zlomilo a já odběhla poměrně pohodových 16 km. Neděle. Dva roky od odletu do Melbourne. Den do zkoušky. Tak jsem si říkala, že si dám svižnější desítku Modřanskou roklí. Jakože třeba 5.25min/km, nic drastickýho, ale už trochu v tempu. Ok, nepovedlo se. 10km, 51:40. WTF? Nevím, jak se to stalo, ano, měla jsem na prvním kilometru pauzu na semaforu a na šestém jsem se musela trochu protáhnout, ale jako masakr!

20. – 31.ledna – 79 kilometrů 
Jak jinak oslavit zkoušku než běháním že jo. Nohy mrtvý, takže jsem byla moc ráda, že běžíme pomalu. Výjimečně jsem si odpustila i svižnější poslední kilometrovou rovinku. Úterý bylo moje první v rámci tréninků od AR na půlmaraton. Intervaly – 3 x 1600m. Zima jako prase, ale těšila jsem se. Řešíme na Letné tempa. Připojuju se k trenérovi na 5:00. „Tak jo, běžíme 4.40, důležitý je nepřepálit začátek :D“ Ok, skupina zpomaluje, ale mně se nechce. Vmíchám se ke skupince na 4.30. A odběhnu s nima nakonec všechny tři šestnáctistovky. A jedu si na vlně endorfinů. Miluju tyhle tréninky. Jo a nesnáším, když pak nemůžu spát. Kam se hrabe kafe! Středa je klasika – Hvězda. Jenže to bych nesměla být moc umanutá. Nevyspalá a unavená se převlíkám už tak nějak nastavená na automat. Neběželo se mi blbě, ale už to bylo moc. Doma po sprše rovnou postel. Zimnice i přes vrstvy oblečení, deku a peřinu. Ty jsi pitomá, blondýno! Kdy jsi naposledy měla rest?!
Odpočinutá jsem šla znovu v pátek, lákalo mě běžet dát, ale jsou dny, kdy to není potřeba přehánět. jasnej. Delší běh. Ale kde? Nechtělo se mi podél Vltavy a tak jsem vyrazila na Ladronku. Kecala bych, kdybych tvrdila, ž to bylo rozhodnutí jen tak z čista, v 11 jsme měli sraz s lidma z Mattoni free run. A tak jsem si jela odběhnout vlastní trénink před srazem. Bože, taková zima. Pondělí bylo naopak moc hezký a tak jsem v poledne zabalila v práci a jela užit na 10,5km sluníčko. Neskutečně mě bolely nohy a zadek z nedělního cvičení a celou cestu jsem se snažila přesvědčit sama sebe, že fakt můžu běžet klidně i tempem 6.00. No samozřejmě, neběžela. Běžela jsem svých klasických 5.30, a že to byla chyba jsem pocítila hnedka v úterý na tréninku Adidas runners. Opět byly na programu tři šestnáctistovky. Na Vítkově, takže kopec nahoru a ty rovinky, který jsme běhali, nebyly uplně rovinky. Bohužel jsme si už hlídali každý tempo sám a po 800m točka zpátky. Ždímala jsem ze sebe co se dalo, ale stačilo to na průměr tak 4.40-4.45 a poslední osmistovka strašný. Poučení pro příště – před intervalama jen lehkej trénink. A po intervalech jsem to taky vzala lehce – na klasiku na Hvězdě. A pátek. No, normálně bych long nechala na sobotu, jenže hodinky ukazovaly 185km, takže to bylo jasný. Nutně jsem musela uběhnout 15 kilometrů. 
Tak jsem si dala jen osm, zato celkem svižněji. V sobotu ráno byl program
Takže leden celkově 200km.
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky