Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

RunTour Praha - třešnička na závěr sezóny

Potřetí na RunTour v Praze. Šestý závod za posledních šest týdnů...

Pátek. Přijel brácha a plánujeme víkendový program. Brácha jde do kina, které končí ve čtvrt na dvanáct. Vyzvedávám ho a domů se dostáváme skoro o půlnoci. Tohle je zcela mimo můj „předzávodní“ režim. Před závodem normálně chodím brzy spát. Navíc tenhle tejden byl fakt nekonečnej. A divnej. Skoro bych řekla, že emočně dost nevyrovnanej. Takže jestli jsem něco opravdu potřebovala, byl odpočinek.A toho se zase tak moc nekonalo. Na druhou stranu, páteční večer jsem si udělala hezkej a ta absence spánku za to fakt stála. 

Sobota. Vstáváme před devátou a vařím kaši. Konečně budu zase snídat jako člověk doma. Ne za jízdy busem nebo autem. Vařím si kafíčko a snažím se do sebe dostat co nejvíc vody. Venku je krásně, obloha úplně modrá. Jenže mně se nechce. Vůbec si nedovedu představit, že se budu muset rozběhnout. Po příjezdu na Ladronku si vyzvedáváme čísla. Volám si s kamarádem, zvedá mi to náladu. Při loučení mi přeje, ať se mi hezky běží a mluví o osobáčku. Říkám, že mám lenivou, a že to na výkony nevidím. „Jen makej.“ Rozloučíme se a mně se honí hlavou tempa. Birell byl na 5:15min/km. Zvládla bych to rychleji?
Mně a bráchovi dorazí fandit kamarádi z Adidas runners. Tohle na trati umí nakopnout.

Jdeme na start. Někam mezi vodiče na 55 a 50 minut. Snažím se rozhýbat nohy. Nic moc. Rozbíháme se a moje nohy nechápou, co po nich chci. Brácha mě předbíhá a já pořád bojuju s vlastníma nohama. Jako kdybych zapomněla běžet. Konečně se dostávám do tempa. Pořád vidím vodiče na 50 minut. První kilometr mi hlásí 4:59. Uff. Nechápu, jak se mi to povedlo, vzhledem k tomu, jak se cítím. Není to vůbec komfortní tempo. Je opravdu teplo. Nechávám nohy, aby si udávaly tempo samy podle toho, co zvládnou. Já budu jen hlídat dech. První pětikilometrový okruh probíhám v čase 25:30. To není vůbec špatný. Kdybych běžela jen pětku, mám to za sebou. Tyhle myšlenky si ale zakážu a snažím se makat dál. Občasný protivítr není vůbec příjemný a tak si další tři kilometry zhorším tempo na 5:20min/km.
Pořád dopočítávám tempa, kolik potřebuju abych byla lepší, než na Birellu. Pořád sama sebe uklidňuju kolik času maximálně poběžím. Někde v těhdle místech zahlédnu bráchu. Dlouho běžel před vodičem na 50 minut. Přemýšlím, jestli by se mi chtělo ho „dovést“ do cíle, kdyby mu došla energie. Sorry brácho, asi ne. A jestli se mi do teď hlavou míhaly sem tam nějaký (hezký) myšlenky, tak teď se mi znovu rozeznělo v uších „osobáček“ a „makej“. A tak se snažím hledat ještě nějakou energii. Stahuju devátý kilometr na 5.15 a pořád postupně zrychluju. Nohy makají jako o život. Asi tak 200m před cílem stojí fandící kamarádi. Sprintuju do cíle. Brána. Vypínám hodinky a nevěřím vlastním očím. O 40 vteřin jsem překonala Birell GP.

Jdu hledat bráchu, cítím tu vlnu endorfinů, vděčnosti a štěstí. Ve své kategorii dobíhám na 24. místě a jako 74. žena. A moje hodinky? Moje hodinky ukazují, že jsem skoro celou dobu běžela v zóně 2 – to je průměrný srdeční tep 129. Normálně běhám tréninkově tak na 168. Nechápu. Takže byl můj výkon zhodnocen jako snadná aerobní aktivita. Musím se vážně pousmát.

Komentáře

Oblíbené příspěvky