Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Výběh na Pekelný kopec


Sice píšu běžecký deníček, ale tomuhle běhovýletu bych ráda věnovala pár řádků extra. A taky se pochlubila fotkama. 
Po intervalovém tréninku bych asi normálně druhý den běhat nešla. Ale návštěvy u babičky jsou vždycky ve stejném duchu. Vsedě na gauči. Je skvělé si popovídat, ale já už jsem na pohyb tak navyklá, že stejně vždycky na chvilku „utíkám“ cvičit nebo běhat. A babi s dědou naštěstí nemají noc proti.
„Kolik si dáš? Pět kilometrů?“ „Ne dědo, aspoň deset, možná i víc..“ „Tak si vezmi telefon sebou!“
Ok, nebudu se hádat, nesnáším tahat telefon v ruce, nosím ho jen, když mám na zádech batoh. Ale jsem ráda, že mě nechají jít běhat. Aspoň udělám jednu nebo dvě fotky. Vybíhám a cítím tuhé nohy. Ach jo, to zase bude. Okolí Třebíče moc neznám a tak to vezmu cestou nejmenšího odporu tam, kde jsem už jednou běžela. Uvidím, kam doběhnu. Aspoň šest kilometrů… Zbytek dokroužím na inline oválu, když se mi bude chtít. Po čtyřech kilometrech přijde první vesnice a po stoupání poměrně prudké klesání. Hlavou mi proběhne, jak příjemné bude tohle zase vystoupat. Vidím šipku Stařeč a pokračuju v běhu. Hlava plná myšlenek, žádná auta, po dešti celkem čistý vzduch. Míjím značku Stařeč a hodinky hlásí pátý kilometr. Dál se mi nechce, smiřuju se s kroužením a posílám rychlou smsku, abych se ohlásila. 
Při návratu však kromě šipky Třebíč zahlédnu odbočku na Pekelný kopec. Nedá mi to a googlim. Rozhledna a jen 1,5 km. Je rozhodnuto. Vbíhám mezi pole a za chvíli jsem v lese. Sem tam srnka nebo zajíc. Jsem překvapená, že mi vůbec nevadí pořád stoupat. Všude je klid, nikde ani noha. Čím déle běžím, tím širší můj úsměv je. Vzpomínám na svou milovanou Šumavu. Na toulky po nocích. Vůbec nemyslím na bolavé nohy. Asi ve třičtvrtě cesty kontroluju směr. Pro jistotu. A za chvíli se přede mnou objeví rozhledna.

Stopnu hodinky a lezu nahoru. Doby, kdy jsem milovala výšky, jsou dávno pryč. Hikovat na horách miluju, hledám každej výhled, ale rozhodně to není moje komfortní zóna. 
Nahoře se mi tají dech. Nádhera. Jsem na rozhledně úplně sama. Chvíli se dívám, obejdu ji a vracím se. Těším se na seběh, a že mě čeká 2,5 kilometru lesem. Pomalu zapadá slunce, už dávno na nic nemyslím. Cítím se šťastně a spokojeně. Vybíhám do vesnice, kde jsem odbočovala na rozhlednu, zatnu zuby a vyběhnu kopec. Za zády mi zapadá slunce. Usmívám se, necítím se vůbec unavená, i když hodinky už ukazují 12 kilometrů. Soudruzi někde udělali chybu, na rozhlednu a zpátky to bylo místo tří kilometrů pět. 
Z euforie mě vyruší zvonění telefonu. „Kde jsi? Máme starost…“ No, OMG! Pokusím se trochu zrychlit a lehce nad 15km dobíhám. S nádhernýma fotkama, nabuzená a pozitivně naladěná. Díky dědo, nemít sebou telefon, asi bych litovala.
Někdy se z plánovaného souvislého delšího běhu stane běh vyhlídkový s kopečkama. S objevováním něčeho nového. A já doufám, že se na Pekelňák ještě někdy vrátím.






Komentáře

Oblíbené příspěvky