Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Na bedně?


Ve čtvrtek před Birell GP jsem otevřela instagram. Sleduju samé běžce (a dorty a jídlo) a tak jsem zvyklá sledovat závodní a tréninkové výkony. Mezi všemi příspěvky na mě vyskočila soutěž o startovné na Běh dobré vůle Olgy Havlové ve čtvrtek 12. září. Usmálo se na mě štěstí a já jsem v neděli večer našla zprávu o výhře. A měla jsem velkou a upřímnou radost.

Pondělí. Jedu ráno do očkovacího centra a nechám si aplikovat dvě vakcíny. Paní doktorka vyhrožuje, že můžu být hodně unavená a klidně mít i teplotu. Po obědě přijde první krize, a tak to v práci balím a prospím odpoledne. Úterý není o moc lepší. Dopoledne zimnice, odpoledne únava. Večer testuju, jak jsem na tom s během. Trénink není úplně jednoduchý, ale nic, co by mě zničilo. Středa je podobná úterku, jen už jsou projevy slabší.


Čtvrtek. Konečně mi je dobře. Den mám uběhaný, z práce rychle domů, sbalit se, rychle kafe na cestu a po čtvrté hodině musím být na Hvězdě. Závod se koná v oboře Hvězda, což je naprosto krásný místo, kde jsem před dvěma lety strávila spoustu času s tréninky. Hnedka po příjezdu přijde velká vlna nostalgie. Tohle místo se pojí s tolika hezkýma chvílema. Jdu si vyzvednout číslo. Šťastná dvacetdvojka na pětikilometrový závod pro ženy. A pak už jen odpočinek. Sedím na lavičce, sleduju ten ruch okolo a užívám si to předzávodní nicnedělání. S postupem času se naštěstí trochu ochlazuje, po páté odevzdávám tašku a jdu se postupně pozdravit se známýma tvářema. Čas utíká rychle, stoupám si spíš dopředu, chci si zamakat.
Toužím po osobáku, ale vím, že to není po osobáku na Birellu a očkování úplně nejlepší nápad. Slibuju si, že budu poslouchat tělo. 
Start. Vystřelím jako raketa. Předbíhám a hledám prostor. Moc lidí před sebou nemám a než mrknu okem, mám za sebou první kilometr. Tempo 4.42min/km. Vyděsí mě to, ale neběží se mi blbě, tak makám, co to jde. Otočka do lesa, trochu zpomaluju, nechci si na kořenech nic udělat. Najednou vbíhám do druhého kola. „Není brzy??“ Nemám moc prostor přemýšlet a řítím se dopředu druhým nejrychlejším tempem 4.54 a potkávám kamaráda, který přišel fandit. Pokusím se o úsměv a makám dát. Na čtvrtém kilometru přijde neskutečná krize. Tři kilometry mám za 14minut 45 vteřin. Mám křeče v břiše a píchá mě v boku. Zpomaluju. Vztekám se. Jak jinak. Když dobíhám zhruba polovinu pátého kilometru, přemýšlím, jestli je to opravdu konec. Mělo to přece být 5km! Ale i přes zmatky a nejistotu vbíhám pod cílovou bránu. Vypínám hodinky, modlím se, abych se nepozvracela, a z dálky slyším: „Vbíhá nám do cíle tří žena!“. „Cože??“ Nechám si z nohy odepnout čip a hledám kamaráda. Ten mi potvrzuje, že budeme čekat do vyhlášení, že jsem opravdu doběhla třetí.

Upřímně tomu nemůžu vůbec věřit, nějakých 4,5 km v čase 22 a půl minuty není vůbec žádný super výkon a mám pocit, že umístění není vůbec zasloužené. Nicméně během chvíle se mi rovná žaludek, dostanu do sebe trochu vody a užívám si podoběhovou euforii.    
No nebudu lhát, je hezkej pocit. I když je mi jasné, že to je poprvé a naposledy. 
Byl to hezkej závod na hezkým místě. A pro dobrou věc. Za rok si ho určitě nenechám ujít. A dal mi zase motivaci mít v tréninku trochu systém. Že se intervaly, rovinky, schody a všechny ty „nablití“ tréninky vyplácí. A že je dobrý pořádně trénovat i hlavu a učit se pracovat s bolestí.    
A teď už jen zlehka, v sobotu mě čeká reparát Ústecký půlky, kterou jsem rok zpátky ke konci hodně vytrpěla. A hlavně i další tři hodiny po ní. A ne, na osobák nemyslím. Dobře… KECÁM!


Komentáře

Oblíbené příspěvky