Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Mattoni FreeRun Konopiště


Úterý. Ráno balím běžecký oblečení a batůžek. Ne že by mi bylo úplně na 100% dobře, ale lehký výklus bude v pohodě. Okolo poledne se cítím dost mizerně a odchází mi hlas. Na rtu se objevuje opar. Můj, jinak poměrně nevšímavý šéf mě po jedné vyhání domů. Chvilku melu o běhu, ale jeho pohled je nekompromisní. Koupím zázvor a jedu si lehnout. Středa. Mám absťák. Jdu se projít na Výtoň na tramvaj a potkávám běžce. Bože, já bych se rozběhla taky… Čtvrtek. Konečně se cítím skoro zdravá. Další den bez běhu nevydržím. Dopoledne mi píše kamarád. „Hele a nechceš na to Konopiště taky? Mám volnou registraci.“ Chvilku dělám vofuky a hledám spojení. Dělám si srandičky, že pojedu na kochačku dvě a půl hodiny. Je mi oznámeno, ať nevymýšlím nesmysly, že odvoz je zajištěný a ať napíšu Honzovi,který mi svou registraci dá. Kývu. Jak jinak. Sice jsem měla v plánu běhat kopečky v Kunraťáku, ale co už, tohle bude hezký závod. Na Liberec toho už stejně moc nenatrénuju. 
Sobota. V sedm mi zvoní budík. Tak strašně se mi nechce vstávat. Celý týden strašim od půl šestý a dneska bych spala jako zabitá. Připravím si věci, uvařím kaši na cestu a vylezu ven. Je chladno a běh je ta poslední aktivita, která by se mi chtěla. Na Konopišti se jdu přeregistrovat a jdeme se převléct do auta. Když je start v 10.20, tak máme dost času. Vtipkujeme a nechvátáme. Ve chvíli, kdy slyšíme, že máme pět minut do startu, nám dojde, že se asi někde stala chyba. Toiky nestíháme, poslouží nám první křoví. „Welcome to my life“ pronese kamarád... No díky, a běžíme na start. Zapnu hodinky, chytím signál a běžíme. Vybíhám poměrně vepředu, takže si nasadím strašný tempo. Ale za třičtvrtě kilometru mi srazí ego kopec. Hnusnej kopec. Další dva kilometry se snažím nahnat ztrátu a čekám, kdy přijde ten druhej kopec. Rozhodně to není žádný běh, kde by se mi snadno drželo tempo, jako třeba na Birellu. Uklidňuje mě, kolik běžců běží za mnou. A je to tady. Stoupáme. Dlouho. Přecházím srabácky do chůze. Nádávám si, že za týden umřu. Znovu se rozbíhám, potřebuju odkašlat, ale nejde to. Pořádně mi ani nejde se donadechnout.A to fakt v půlce závodu chceš. Tepe mi v hlavně, tak spouštím běžecký automat. Plán držet max 5.30 je dávno pryč. Na rovince v pohodě, ale tady, kde je potřeba hlídat kořeny, mokré listí, stoupání a s během po louce to prostě nejde. Sama sebe uklidňuju odpočítáváním času. Už maximálně 15, teď už tak 10 minut... Makám, i když síly dochází a moc mi už nechutná. Zatáčka, cílová rovinka, ze které zaslechnu: „Dobíhá nám osmnáctá žena“. Takže jsem jako devatenáctá? I s tímhle hrůzným časem (41minut a nějaké drobné)? Rychlé obejmutí, medaile, fotka a mažeme se převlíknout. Není žádné teplo. Ty kousky trasy, co si pamatuju, byly hezký. Ale klidně bych to dala znova ještě jednou. Procházkově.
A ponaučení pro Liberec? Žádný. Prostě neumřít!  


Komentáře

Oblíbené příspěvky