Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Buď trochu pokorná... aneb těsně před Birell Grand Prix


I když původně chtěla na blog psát mnohem víc receptů, tak sklouzávám spíš k povídání o běhu. Což je tím, že jsem většinu léta, kdy bylo horko, jedla studené saláty a teplé saláty a někdy pro změnu těstoviny. Vařit se mi prostě a jednoduše nechtělo. Takže jsem nejedla nic světobornýho, hlavně aby to bylo misky a na vidličku. Večeře v posteli. Zároveň jsem hodně běhala (proto tolik běžeckých příspěvků) a trénovala. Teď na podzim mě čekají čtyři závody a jim jsem trénink uzpůsobovala. Kromě objemu jsem se snažila běhat občas nějaký ten kopeček, rychlé tréninky nebo intervaly. Posilovala jsem nohy a střed těla. A taky trénovala vlastní hlavu. Srpen byl náročnej. Jak na běžecký tréninky, tak ty posilovací. A taky na mou hlavu. Smiřovala jsem se s koncem kavárny, řešila pár nepříjemností a bojovala jsem s věčně bolavým žaludkem a nespavostí.

Když jsem balila věci na první zářijový běh, cítila jsem, že moje nohy nejsou ve 100% kondici. Trošku levé koleno, puchýř po výběhu na Pekelňák a pravá holeň. Žaludek nic moc a celkově jsem se cítila slabá. Nicméně jsem věděla, že nic mi neudělá lépe, než pomalý a klidný běh. Taková rychlejší procházka. Jakmile jsem se rozběhla, nohy šlapaly jako hodinky. Žádná bolest. Ani nohy, ani žaludek. Pohodové tempo, při kterém bych si byla v pohodě schopná povídat. Nikdy jsem necítila tolik pokory a respektu k vlastnímu tělu. Tolik vděčnosti. Kilometry přibývaly a já nepocítila známku únavy. Měla jsem čas přemýšlet nad svým následujícím tréninkem. Zároveň jsem ale namlsala, a tak jsem si vyrazila na poslední předzávodní běh ještě ve středu. V plánu byly rychlé úseky. Byly. Nohy jako z olova a žaludek na vodě. Rychle jsem zapomněla na respekt a pokoru. Oběhla jsem s velkým vypětím a sebezapřením Kunraťák. Zase trénink, kterej byl přes čáru. Jsem nepoučitelná.
Večer jsem absolvovala předzávodní masáž nohou. A brečela jsem jako malá holka. Tolik bolesti jsem dlouho nezažila. A jestli nic, tak tohle už byl opravdu zdvižený prst ke zvolnění. Opravdu nejsem schopná běhat objem ke 200 kilometrům měsíčně. Opravdu musím víc odpočívat, regenerovat a přistupovat ke svému tělu s pokorou a respektem.

Co z toho vyplývá? Že před problémy a starostmi neuteču a pokud jo, doženou mě jiné. Takže vzhledem k tomu, že srpen byl spíš něco jako „makej, co nejvíc zvládneš“, tak září bych ráda zvolnila. Snížila objem naběhaných kilometrů, víc se zaměřila na protažení a odpočinek. Je sice super nahánět kilometry, makat, ale dlouhodobě to není úplně v pohodě. Bez pokory a respektu to prostě nepůjde a i já se musím naučit odpočívat.
A co mě čeká?
V sobotu mě čeká Birell Grand Prix, závod na který se moc těším a myslím, že to bude i poměrně rychlý závod. Což asi nejvíc ukáže moje hlava. A hnedka za dva týdny ústecká půlka, kterou beru víc jako poslední objemový trénink, než že bych se hnala pro osobák – jasně, jen nekecej, znáš se – po Ústí totiž přijde Nature run. 23 kilometrů. Něco, na co se strašně těším a zároveň mám obrovský respekt. A pokud nohy dovolí, týden na to bych si ráda s bráchou zaběhla desítku v rámci RunTour. A pak zasloužená dovolená a dva týdny bez běhu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky