Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Mandlový křehký koláč


Tenhle koláč jsem zkoušela už podruhé. Poprvé jsem použila ovesnou mouku a podruhé pohankovou. Oba chutnaly skvěle. Podotýkám ale, že pohanková mouka je v koláči cítit. Já mám pohanku ráda, takže mi to vůbec nevadilo.
Recept samotný je rychlý a snadný. Dá se krásně obměňovat ovoce nebo druh mouky. 






Suroviny (3 malé koláčky):
Korpus:

  • 70g pohankové mouky
  • 70g mandlové mouky
  • 1 vajíčko
  • 2PL kokosového oleje
  • 1PL datlového sirupu
  • 1ČL prášku do pečiva


Náplň:

  • 1 ½ tvarohu
  • ½ vanilkového pudinku
  • Vanilkové flavdrops popřípadě cokoliv na oslazení s výjimkou medu


Ovoce – já jsem použila ostružiny od babičky (minule jsem zkoušela i jahody)

Drobenka:

  • 3PL mandlové mouky
  • 2PL ovesných vloček
  • 2PL kokosového oleje
  • 1PL datlového sirupu
  • 1PL třtinového cukru


Postup:
Ze všech ingrediencí na korpus zpracujeme těsto, které vmačkáme do formiček a na pár místech propícháme vidličkou. Pečeme 10-15 minut na 150 stupňů.
Tvaroh vyšleháme a osladíme dle chuti. Než nalijeme na předpečený korpus, tak do něj vmícháme pudinkový prášek. Navrch naskládáme ovoce a posypeme drobenkou. Pečeme na 180 stupňů dalších asi 40 minut. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky