Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Co když se mi nechce jít běhat?



Běhám od roku 2015, chce se mi vždycky? Ne. Rozhodně nechce, rozhodně mívám dny, kdy se třeba běh těším od rána, ale s únavou mě chuť opustí. Nebo jsem prostě jen líná. Naštěstí ale většinou zvítězím sama nad sebou a vyběhnu. Ale jak s tím bojuju? Čím se motivuju?
Jako první většinou řeším, jestli je to opravdu jen lenost. Neumím odpočívat a tak se občas stane, že se mi moc nechce, stejně jdu a pak marně vzpomínám na den, kdy jsem si dala oraz. Nicméně pokud je to jen lenost tak hledám cesty, které mi pomůžou vyběhnout. Protože jakmile vyběhnu, za chvilku zapomenu, že s emi vlastně nechtělo.
Někomu to řeknu. Protože jsem hodně umanutá a protože neumím přiznat, že jsem vyměkla a běhat nešla, tak se vykopu. Přece nebudu za tu, která o běhu jen mluví a sedí u toho na gauči.

Jídlo. Jo, už je to tady zase. Pokud se chystám odpoledne, naplánuju si před tím dobou svačinu, udělám si třeba ovesný lívance, peanut butter toast s banánem a nebo ovesnou kaši. Dopřeju si energii v podobě sacharidů. A nebo naopak se vymyslím, co si dám po běhu. Třeba proteinový lívance, který jsou super rychlý a super dobrý (recept: https://bezkynevkuchyni.blogspot.com/2019/08/rychle-proteinove-livance.html).

Nový oblečení. Ke štěstí by mi stačily dvě černý trička, džíny a dvoje šaty na léto. Na běh ale potřebuju spoustu super kousků. Svoje funkční oblečení miluju a mohla bych běhat minimálně 14 dní v kuse, abych ze skříně vytáhla všechno. Možná bych si i mohla v půlce každého běhu vyměnit tričko. A stejně jednou za čas si pořídím další. Mám trička ze závodů. Třeba to z Vltava run je srdcovka. Dokonce i můj nejlepší kamarád mě v tom začal podporovat. Takže když už se mi nechce, vytáhnu ze skříně věci, které tak ráda nosím.


Moje garminy. Jo, jsem trochu posedlá číslama. Počtem kroků za den, průměr za týden, počet za měsíc. Sleduju změny tepovky, ráda se hrabu v záznamech svých tréninků.
Ten pocit po doběhu. V 90% se vracím domů s pusou od ucha k uchu. Štastná, spokojená a tak nějak v pohodě. S čistou hlavou a plná energie.

Nové trasy nebo pořádná makačka. Pokud se mi nechce protože přece u řeky jsem byla poslední čtyři tréninky, do Modřan běhám pokaždý cestou z práce a Kunraťák mě neláká, tak mrknu do mapy a někam popojedu. To dělám hlavně u těch delších běhů. Nové prostředí, nové impulzy pro hlavu. Jindy naopak místo řešení místa máknu. Třeba běhám schody, nebo si dám 2x4km ostrým závodním tempem a trénuju tak i svou hlavu. To je mi uplně jedno kudy běžím a jen doufám, že plíce poběží se mnou co nejdýl.
Slibuju sama sobě. To se týká hlavně dlouhých běhů. Když to moc nejde, slibuju si kratší alternativy. Jsem schopná půlku cesty vymýšlet zkratky nebo procházky domů. A nikdy na ně nedojde, že jo. Ale hlavu to uklidní. A zaměstná něčím jiným. 


 
Co když je ale venku hnusně/zima/prší/horko?
Skoro nikdy není tak zle, aby se nedalo běhat. Což jsem zase vyřešila oblečením. Hezká bunda a příjemný a teplý mikči. A když prší? Navíc posledních pár běhů v lehkým dešti bylo naprosto skvělých a já konečně pochopila, co na tom někteří mají. Na horko už moc rad není, snad jen ten vitamín D.


Nicméně i když jsem na běhu hodně závislá a kdybych mohla, chodím denně tak i já mám tréninky, na které se vyloženě dokopu, pak mi to neběží a já jsem akorát frustrovaná. Ale i to se prostě stane. Ten příští to většinou kompenzuje a boží.
A někdy prostě fakt nejdu. Ne vždycky jsem kdoví jak odhodlaná a někdy prostě raději zvolím odpočinek, procházku nebo workout. Ale to není zas tak často. Závislák ever.
Takže běhu zdar!

Komentáře

Oblíbené příspěvky