Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

O2 Prague relay


Takové trochu davové šílenství lidí, co si mezi sebou přehazují „štafetový kolík“ a běhají pětikilometrová kolečka ve Stromovce. To je O2 štafeta.
Když mi někdy v květnu napsala kamarádka, jestli nechci běžet, tak jsem moc dlouho nepřemýšlela. Tuhle štafetu od RunCzech už jsem jednou běžela, jen jsem měla okolo sebe partu lidí, které jsem neznala, takže jsme si každý odběhli svůj úsek a zase šli domů. Tentokrát by to mohlo být super. Napadlo mě, když jsem se závodem souhlasila.
Asi tak týden před závodem jsem otevřela předběžnou předpověď. Bude horko. Pomalu jsem ubírala kilometry, protože v počasí, které je teď v Praze moc běhací není a já mám průměrnou tréninkovou tepovku 160.
O víkendu jsem už tušila, že to bude náročný týden. Horko, já jsem měla víkend pracovní, v pondělí mě čekala dvanáctka v kavárně a večer další lekce jógového kurzu. Na středu jsem ráno plánovala jít darovat krev a večer oslavit s kamarády své sedmadvacáté narozeniny. Umanutá blondýna si samozřejmě vymyslela tříchodové menu, takže mě čekalo hodně práce a příprav.
Úterý ráno. Vstávám v 6, protože čekám na nákup a pak hned jedu do kavárny dodělat dort. Okolo třetí odcházím z laborky, vyzvedávám mixér a kupuju poslední věci na středeční večeři. Jsem uvařená a unavená. Doma chystám mini Pavlova dortíky a rýži na italské rizoto. V mezičase sním trochu vloček a vyrážím na Výstaviště. Sice běžím jako poslední, ale chci vidět holky a užít si trochu atmosféry. Už v tramvaji umírám horkem. Jako vážně v tom mám běžet? Ještě včera jsem polemizovala nad časem okolo 25 minut. To asi nepůjde. Uklidňuju se tím, že to jen 5km, nicméně vím, že čím kratší vzdálenost, tím víc mám chuť běžet na krev.
Na Výstavišti je hodně rušno. Obrovské množství týmů, horko a dusno. S holkama se domlouváme, kde asi na sebe budeme čekat. Fandíme kamarádům v cílové rovince. Okolo čtvrt na osm se přesouvám na předávku. Cestou se podívám, jak na stupních vítězů stojí nejvýš borci z Adidas runners. Dopíjím vodu a pouštím hodinky. Začínám přemýšlet, že bych sundala tílko a běžela bez něj. V tu chvíli ale vidím černé AR tričko a svou kamarádku. Konec úvah o běhu bez trička, běžím jí vstříc, beru čip a sprintuju na svoje kolečko. Tempo jsem si nastavila šílené. Během chviličky mám sucho v puse. Ta sucho, že nemůžu ani polknout. Na prvním kilometru jsem po 5 minut. Píchá mě v boku, soustředím se jen na techniku rukou a dech. Potkávám dva cyklisty. Oni se snad vůbec uhnou?! Na slečnu, které těsně uskočím z cesty, aby mě nesrazila, ještě zakřičím, jestli to myslí vážně. Prý ano. Pořád předbíhám. Jsem překvapená, kolik lidí přechází do chůze. Běžci i běžkyně. I když běh není vůbec snadný a na udržení pětkového tempa musím opravdu zatnout zuby a makat, tak předbíhání mě motivuje. A taky fakt, že běžím za tým. Na čtvrtém kilometru už mám lehkou krizi a čeká mě úplně mírné stoupání, když ale vidím známé tváře, tak ze mě padá únava a vyběhnu jako nic. Trochu chytím dech a mířím do cílové rovinky. Z posledních sil zrychluju, slyším, jak na mě holky křičí, ale soustředím se jen na cíl. Jsem tam. Zastavuju hodinky – 25:23 (ofiko RunCzech výsledek 25:27) a tedy tempo 5:05.

Závod nebyl žádná sranda, ale strašně jsem si tu dřinu užila a jsem moc ráda, že jsem mohla s holkama běžet a dotáhnout náš celkové čas pod 2 hodiny.     

Komentáře

Oblíbené příspěvky