Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Letní běžecké plány


Skončila mi „jarní běžecká sezóna“. Co dál?
Když se ohlédnu za závody počínaje RunTour v Českých Budějovicích, přes Vltava run až po úterní O2 štafetu, tak musím říct, že to vážně stálo za to. Závody, kdy jsem si sáhla na dno, závody, které jsem si neuvěřitelně užila. Každý mě něco naučil, všechny si budu pamatovat. Od ledna jsem běhala okolo 100 – 120 km měsíčně. Pak ale přišel květen a já spolu s výzvou Do práce na kole, víkendovým závodem Vltava run a přípravou na budějickou půlku naběhala 170km. Pro někoho standard na dva týdny, pro mě však číslo poměrně vysoké. A i přes to, že pravidelně cvičím jógu, snažím se aspoň občas protahovat, tak jsem začala cítit, že toho nohy mají dost. Ne tak, že by přišla nucená pauza, ale spíš takový zdvižený ukazováček. Plánované popůlmaratonové závody jsem nerušila, ale po nich jsem si naplánovala pauzu.  A protože jsem hnedka druhý den po štafetě vyrazila darovat krev, tak aspoň bude mít tělo čas krvinky dovytvořit a nohy si odpočinou. Plán odpočinku (ne teda, že bych nedělala nic a jen ležela) je ideálně do neděle 7.7. Tak uvidíme. Dneska jsem bez běhu pátý den a poměrně dost trpím. A o běhání se mi už i zdá. Absťák.

Po pauze bych se k běhu ráda vrátila trochu systematičtěji. Od srpna už budu pracovat jen v laborce, takže budu mít víc času a doufám, že konečně zase víc energie. Čuchla jsem k poměrně hezkým časům a zase přišla chuť na víc. Léto bych teda ráda věnovala občasným intervalům a faltrekům. A kopcům. Na ty se těším ze všeho nejméně. Když totiž před rokem přišel RunCzech s prvním trailovým závodem Liberec Nature run, kryl se mi s RunTour na Ladronce. Respektive s návštěvou mého bráchy v Praze. Liberecký závod byl až v neděli, ale já bych to časově nezvládla. Každopádně jsem byla přesvědčená, že další ročník už poběžím. Nejsem troškař, takže jsem si koupila rovnou 22km dlouhou trasu. To ale znamená hodně stovek metrů převýšení. A to zároveň znamená, že ty kopce do tréninku prostě zařadit musím. Tak snad pak budu mít aspoň hezkej zadek.
Nicméně Liberecký Nature run není jediný závod, který mě čeká. Září patří tradičně desítce na Birell Grand Prix, která má úžasnou atmosféru a na kterou se každý rok těším. Hodně koketuju s Ústeckou půlkou. Ani ne tak, že by se mi líbila trať, ta je fakt hrozná, ale spíš bych ji pojala jako závěr tréninků před Libercem. A pak mě čeká už třetí pražská RunTour s bráchou. Ten slibuje čas pod 50 minut, tak jsem na něj zvědavá. A hnedka týden na to přijde „vrchol podzimní sezóny“ a tedy už stokrát zmíněný 22km dlouhý Nature run. A pak? Pak zasloužená dovolená v Africe.


Komentáře

Oblíbené příspěvky