Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Vltava run - část 2


Čtvrtek ráno. Začínám balit. Kopice věcí je obrovská. Tolik jsem toho netáhla ani na 2 týdny na Nový Zéland. Proškrtávám seznam a píšu, co chci ještě dokoupit. Třeba baterky nebo špunty do uší. 
Pátek. Daří se mi dlouho spát. Vím, že musím dost jíst. Ale nemám moc hlad. Vyrážím koupit poslední věci a snažím se se systematicky sbalit. Konečně nacházím využití pro ty všechny batůžky, které mám ze závodů. Na každý běh mám jedny boty a k nim batůžek s kompletním běžeckým outfitem. Čekám zimu a déšť, takže chci mít jistotu komfortu. Přihodím nákrčník, čelenku a ručník a tím je plná krosna. Do další tašky balím jídlo, drogerii, všechny mastičky na bolest, náplasti, tejpy, běžecký batůžek... Peču banana bread a váhám, zda si vzít roller. Nakonec ke sportovní tašce, krosně přidávám ještě tašku s rollerem, spacákem a banánovým chlebem.
Sobota půl sedmé. Budík. Je to tady. Jako fakt jedu na Zadov, kde s dalšíma jedenácti lidma zkusím zdolat 360 kilometrů za 30 hodin. Na Zadově prší. A je strašná zima. A je mi jasné, že nebude o moc líp. Blíží se dvanáctá hodina. 90% týmů odstartovalo. Ve 12 hodin startuje náš první běžec a s ním čtyři další. Dalších pět týmů vyběhne až hodinu po nás. Po přejezdu na první předávku se převlékáme v autě. Začínám být nervózní. Před třetí hodinou odpoledne už čekám na svou první předávku. 10 kilometrů – obtížnost střední, 3 stoupání. Očekává se, že doběhnu za 55 minut - to je můj standardní čas na desítku na rovině! Vybíhám. První stoupání zvládám celkem v pohodě, běžím sama, v lese je úžasný klid. Všude visí Vltava run fáborky. Před druhým a mnohem horším stoupání vbíhám na silnici. Sakra proč všechny auta jedou proti mně? Dlouhé dva kilometry váhám, zda běžím dobře. Pak ale odbočuju, chvíli běžím po rovině a tak hodím čas. Poslední kopec. Strašný. Nohy bolí. Konečně je to za mnou a přijde mírné klesání a rovina. Makám. Když to půjde dobře, stihnu svůj limit. I když nohy pálí, střihnu si sprint na předávku. 54:15. Jsem spokojená, šťastná a vyřízená. Není čas na nic a jedeme na další předávku. V autě se převlíkám a při čekání na dalšího běžce trochu protahuju. Můj další běh přijde okolo jedné ráno. Bylo by fajn se před tím trochu vyspat. V Rožmberku bude čas. To se nám ale nedaří a tak okolo desáté večer zahajujeme další sérii předávek.

Někdy okolo čtvrt na dvě ráno stojím v čelovkou v Boršově. Tma jak v pytli. Prší. Je mi strašná zima a mám trochu strach. Adrenalin pracuje na plné obrátky a tak se mi ani nechce spát. Osm kilometrů bych měla doběhnout za 48 minut. Než vystartuju svůj druhý úsek, slibuju sobě i ostatním, že zamakám a doběhnu dřív. Zase běžím sama. Soustředím se jen na označení trasy. Občas mrknu pod nohy, abych nezakopla. Když se blížím k Českým Budějovicím, vidím blikat světla – hasiči. Když se přiblížím, zjistím, že kromě hasičů Tam jsou i policajti a záchranka. Nehoda. Nic moc na psychiku, ale běžím dál. Hodinky pořád ukazují tempo 5.13/km. Jsem spokojená. Takhle v noci jsem ještě neběžela. Už jsem vzhůru 19 hodin. Než se naděju a než si užiju světla města, tak vbíhám na cyklostezku. Jsem pořád sama. Já, moje čelovka a trochu strachu. Poslední 3 kilometry. Pořád prší a mě pomalu ubývají síly. Na předávku se nakonec dostávám za 43 minut.
Během pár minut klesá hladina endorfinů, rychle ze sebe svlíkám promočený oblečení. Za hodinu už budu v posteli. Okolo čtvrt na 4 se dostáváme do postelí. Budík v 5.30 je neúprosný. Rychlé protažení totálně tuhých nohou a rychlá sprcha. V autě do sebe tlačím studenou overnight kaši a piju něco jako kafe. Venku fouká jako o život, prší a je zima. Teď nám začne asi ten opravdový závod.
Třetí úsek bude nejtěžší.
Okolo desáté čekám na svou poslední předávku. Je mi strašná zima a třesu se. Po výběhu stahuju rukávy, hodinky sledovat nechci. Poběžím tak, jak nejlíp dokážu. I když v propozicích vypadal profil trati hodně v pohodě, tak náročnost 2,5 tam nebyla náhodou. Stoupám. Sice mírně, ale aspoň 2 kilometry. Kopeček domů a už zase stoupám. Proti mně jezdí auta, štve mě, že nezpomalí. 3 kilometry před koncem odbočím blbě. Naštěstí se za mnou rozběhne jeden z hasičů, který ukazuje směr a hlídá běžce. Ztrácím okolo 30s a vydávám se vstříc nepříjemnému, asi kilometr a půl dlouhému stoupání. Dochází mi síly, tuhnou lýtka, cítím, že brzy přijdou křeče. Po očku sleduju krajinu a přehradu Orlík. Posledních 1500 metrů bude prudké klesání, kde plánuju dohnat čas. Podle tabulky bych to měla dát za 53 minut. Sama jsem si vysnila padesátku. Co mě ale nemile překvapí je změna terénu. 100% asfalt to fakt není a tak se vydávám na kameny, bahýnko a trávu. Nemůžu to pustit na plno, mám strach, že bych uklouzla. Co je ale horší…KOSTKY! 700m dlouhý úsek s mokrýma kostkama. A to fakt chceš! Na mostě před předávkou na mě čekala část týmu a tak vyhrabala zbytečky síly na sprint. Předáno. 49 minut a 40s. Je to za mnou. Ten pocit se nedá popsat.
Úplný závěr jsme si společně užili po šesté hodině večer. V celkovém čase 30 hodin a 17 na padesátém místě z tří set týmů. I přes neskutečnou únavu jsem si užila každou minutu celého závodu. Měla jsem k sobě úžasnou partu lidí, spoustu motivace, legrace. I přes to, že jsme byli všichni rádi, že stojíme na nohách, tak jsme měli šťastný úsměv na rtech. I přes nepřízeň počasí, i přes náročnost a strach z běhu za tmy, dvě hodiny spánku vím, že za rok chci znova, protože tohle byl jeden z nejlepších víkendů a nejlepších závodů.  
            

Komentáře

Oblíbené příspěvky