Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Vltava run - část 1


Vltava run. Dvě slova, o kterých mluvím už asi dva nebo tři roky. Závod, který má 360 kilometrů. Tým, který má maximálně (a ideálně) 12 běžců. Tým, který maká a nespí. Každý běží své tři úseky. Zní to šíleně?
Pár dní po pražské půlce, kdy už bylo všechno to „všechno špatně“ zapomenuto, jsem večer ležela v posteli a projížděla Facebook. „Hledáme dva běžce do týmu na Vltava run“. Napsal na zeď  kamarád. Nepřemýšlela jsem ani sekundu a už jsem mu odpovídala. Do pár minut bylo jasno. Letos si plním svůj běžecký sen. Sen č.1, protože hnedka za ním pořád neodbytně visí maraton. Hnedka druhý den mi došlo, co jsem si to na sebe zase vymyslela. Ale co, měla jsem před sebou přesně měsíc. To jsem ale zapomněla, že jsem někdy v březnu slíbila, že budu běhat do práce (a ideálně i z práce v rámci květnové výzvy Do práce na kole).
A tak si pořídila běžecký batůžek a začala jsem makat. Nijak jsem se nestresovala, když jsem věděla, že poběžím se skupinou na pohodu. Zařadila jsem pár delších běhů a sepisovala, co bych asi sebou měla mít. Seznam se zdál být nekonečný.
Přišel květen a s ním začátek mojí běžecké výzvy. Aspoň si zkusím vícefázový trénink. Hnedka 2.května jsem vyrazila z práce okolo čtvrté odpoledne. Dala jsem si nějakých 11 km. Před sedmou ranní jsem už házela na záda batůžek a vyrážela jsem do laborky. Ranní běh nesnáším, i když jsem skřivan. Nejsem dost najezená, jsem celá tuhá a vůbec mám ráda ráno pomalejší. A abych si splnila tři běhy do 24 hodin, už ve tři odpoledne jsem zase házela batůžek na záda a vyrážela jsem domů. A byla to dřina. Nohy byly jako z gumy. Vzdala jsem večerní jógu a šla jsem asi v devět večer spát. Abych nevypadla ze cviku, kývla jsem na společný běh s kamarádem. Pěkně jsme u toho zmokli – a to jsem ještě netušila, že to bude můj nejreálnější trénink. 
A pak přišel rozpis startovacích časů. Jedna skupina v 8 ráno, druhá ve 12. Do večera jsem žila v krásné představě startu v 8 ráno. A pak přišla ta tvrdá realita. Otevřelo se okno společné konverzace týmu 3 a prosba o potvrzení účasti. A to, že jsem zbyla na rychlý tým, to bylo to poslední, co jsem chtěla slyšet. Teda číst. Rychlý tým = desítky okolo 45 minut. A start ve 12 znamenat doběhnout trasu za cca 30 hodin.  
 Dva dny jsem nechala nohy odpočinout a naplánovala jsem si další dvoufázový trénink. 7 kilometrů do práce, 11 z práce. Tentokrát se mi běželo mnohem lépe. Poslední běh jsem chtěla ve čtvrtek, ale protože jsem cítila potřebu poznat lidi, se kterými budu v týmu, vyrazila jsem na trénink na dráhu. Buď mě to uklidní, nebo vystresuje víc. Dala jsem si nekonečně mnoho stovkových rovinek, jedno pivo se „svým týmem“. A o mnoho klidnější vyrazila domů.


Komentáře

Oblíbené příspěvky