Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

TomTom runner 2


Když jsem začínala běhat, věděla jsem, že chci své tréninky nějak zaznamenávat. Vidět progres v rychlosti. Nemám odhad na vzdálenost, tak jsem potřebovala vědět, kam až musím doběhnout, pokud si chci splnit určitou vzdálenost. Z kraje mi stačil telefon. Běhala jsem s chvíli s Runtasticem a Endomondem. Nakonec jsem si stáhla Nike run club. Odběhla jsem s ním dokonce dva půlmaratony.  

Nicméně brzy mě začal telefon štvát. Pořád myslet na nabitou baterku, v létě mi překáželo pouzdro. Po necelých dvou letech běhu jsem si tedy pořídila svoje první běžecké hodinky. TomTom Runner 2.
Hodinky jsem tenkrát vybírala tak, aby mi měřily trasu, rychlost, vlastně jen základy. Moc jsem od nich nečekala. A protože s nimi běhám už přes 3 roky, tak bych k nim chtěla napsat pár řádek.

Hodinky jako takové mají poměrně velké množství funkcí. Pro běžné uživatele naprosto dostatečné. Běh venku, běh na páse. Kolo venku i uvnitř. Stopky, volný styl, které se dá využít na in-liny nebo vycházky. Plavání a posilovna. Já sama nejvíc využívám běh, volný styl a posilovnu.
Běh má spoustu dalších funkcí. Ať už intervalový trénink, nastavení cílů na určitou vzdálenost, předbíhání už zaběhnuté trasy, … Co se týká samotného běhu, tak v průběhu tréninku vidím aktuální a průměrnou rychlost, vzdálenost, čas a kalorie. Další rozbor běhu pak ukáže aplikace – mapu, tempo na kilometr, stoupání a klesání.
Co se týká funkce posilovny, tak si opět můžu vybrat, jestli chci jen měřit čas nebo třeba HIIT. Mezi další funkce, které využívám, patří budík a denní limit kroků. Řekla bych, že hodinky za pár korun vystačí úplně na pohodu hobby běžci, které nechce dávat za hodinky deset tisíc. I po těch 3 letech a zapínání minimálně 4x do týdne je nabíjím tak 2x týdně. I pokud mi na začátku tréninku zabliká baterka, často ještě hodinový běh zvládnu.
Co mi ale chybí, je měření tepu. A to bude v brzké době asi největší důvod, proč budu pořizovat nové. Vzhledem ke svým „žaludečním“ komplikacím bych ráda začala trénovat právě s měřením tepu.
I přes to, že si hodinky vůbec nehlídám, tak jsou sice poškrábané, ale není to na nich vidět. V podstatě je nikdy z ruky nesundávám, ani do sprchy, ani na spaní. Sundavám jen ve chvíli, kdy nechci měřit čas J
Další menší mínus je pásek. Ten originální mám slepený a druhý, který jsem si koupila na expu před půlmaratonem v Sydney se mi do roka rozpadl. Na druhou stranu, za relativně pár korun se dá koupit pásek nový.


Závěrem bych asi řekla, že nejsem nejspíš moc náročný uživatel, takže jsem s hodinkami maximálně spokojená.    

Komentáře

Oblíbené příspěvky