Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

RunTour České Budějovice


A je to tady, začala běžecká sezóna a mým prvním letošním závodem bylo deset kilometrů v Českých Budějovicích v rámci seriálu RunTour. Tenhle závod jsem původně vůbec neměla v plánu běžet, protože letos vyšel jen týden před pražskou půlkou. Ale protože jsem kupovala startovné svému bráchovi k Vánocům, nakonec jsem vyběhla s ním.

A jaký ten první letošní závod byl?
Do Budějovic jsem jela až v sobotu ráno, sluníčko svítilo, čekala jsem horký den. V Budějkách  mám za sebou tři půlmaratony, ale trasa téhle desítky je jiná. Což jsem maximálně ocenila, protože to umí skvěle odvést pozornost. Jako každý rok, RunTour startuje hlavní závod okolo poledne a protože jsem se necítila zrovna moc svěží, dala jsem si za cíl 56 minut. Navíc týden před velkým závodem jsem nechtěla riskovat.
Na start jsem si stoupla k vodičce na 55 minut a byla jsem rozhodnutá, že nechám závodu volný průběh. Vystartovali jsme rychle. Na prvním kilometru mi hodinky hlásily tempo 5:11min/km. Šílenost. Celé skupinka okolo vodičky zpomalila a mě nedělalo problém se jich celé první kolo držet. Celkem dlouho mi však trvalo, než se okolo mě udělalo trochu prostoru, abych se nebála, že někoho přišlápnu.
Ukecaná vodička rozptylovala naše hlavy a za chvilku jsme probíhali přes most a mířili zpátky na náměstí. Přišly kostky a náměstí. Fandící diváci nám dodali energii a my mířili do druhého kola. Okolo šestého kilometru přišla první malá krize. Teplo udělalo své a tempo taky. Podle hodinek bylo v průměru 5.28min/km. Sedmý a osmý kilometr jsem trochu bojovala. Vodičku jsem měla za sebou, ale síly docházely. Utažené boty mi byly hodně nepříjemné, ale cíl byl už na dosah. Někde okolo osmého kilometru mě předběhl brácha a to mi dodalo sílu do posledních kilometrů. Stáhla jsem tempo na 5.35 a 5.16 včetně sprintu do cílové rovinky. Nakonec jsem doběhla v čistém čase 54:43 minut a dřív než vodička. Bráška doběhl v čase lehce nad 54 minut a já na něj byla tak pyšná.
Teď už mě ale čeká jen jeden lehký výklus a v sobotu moje letošní první půlka.
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky