Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Proteinové těstoviny s brokolicí

Už je ochutnaly skoro všichni. Někomu nechutnají a někdo je miluje. Proteinové těstoviny od Maxsport. Mají na výběr čtyři druhy - zelenou sóju, adzuki, quinou a černé fazole. A protože je v mém jídelníčku sóji poměrně dost, tak jsem vyzkoušela kromě těch sójových všechny.
Bývala jsem poměrně velký špagetolover, ale protože je to už víc než rok, kdy jsem přestala jíst přílohy, tak jsem špagety měla naposledy před půlmaratonem v Budějovivích. Tyhle těstoviny mě lákaly tedy nejen vysokým obsahem bílkovin, propašovaním luštěnin do jídelníčku takovýmhle nevinným způsobem, ale zároveň tím, že by to mohla být příjemná změna od mých teplých zeleninových salátů a vzpomínka na milované špagety.
Jako první jsem zkouším černé fazole. Sáček má 200g a na něm je doporučení na 4 porce. Hladová po tréninku vařím celý sáček s myšlenkou porcí dvou. Když vidím množství těstovin, dochází mi, že na dvakrát to fakt nedám. Rozdělím hromadu na tři části (a tak to pak udělám se všemi balíčky). Musím uznat, že mi chutnají.
Luštěniny mám ráda, takže vlastně ani nijak nevnímám, jestli mají luštěninovou chuť. Co se jim ovšem musí nechat, mají skvělé sytící vlastnosti. Po misce těstovin  s trochou brokolice a špenátu nemám hlad ani chutě ještě dalších několik hodin.
Když bych měla zhodnotit, které u mě vedou, tak to jsou určitě ty černé fazole. Pak quinoa a nakonec adzuki. Je příjemná změna v jídelníčku, vhodná pro celiaky i vegany.
Jeden recept visí na instagramu (https://www.instagram.com/p/Bs0JZyfljys/) a druhý rychlý a dost podobný jsem vytvořila zcela náhodně dneska.

  • brokolice
  • sušená rajčata
  • lahůdkové droždí
  • bazalkové pesto
  • mandlové mléko (neslazené)
  • špenát
  • vlašské ořechy
  • proteinové těstoviny
  • lahůdkové tofu
Brokolici uvaříme a spolu s mandlovým mlékem, lahůdkovým droždím a bazalkovým pestem umixujeme v omáčku. Tu přimícháme k uvařeným těstovinám, přidáme nakrájená sušená rajčata, ořechy, špenát a ještě chvilku vaříme. Lahůdkové tofu nakrájené na kostičky opečeme v troubě.


Komentáře

Oblíbené příspěvky