Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Křehký koláč s vanilkovým krémem

Kdybyste otevřeli můj telefon a složku s obrázkama, v 80% je to jídlo. Moje, z restaurace, instagramová inspirace nebo fotky z časopisů. A jednou za čas, obvykle před spaním, ty fotky prohlížím, dotahuju svoje nápady nebo se rozhoduju, co upeču v kavárně.
Recept na jeden křehký koláč tu už je. S ovocem a tvarohem. Tenhle ale obsahuje ten mezikrok, do kterého se mi tenkrát nechtělo - předpečení v troubě. Ale protože mě lákala nějaká změna, tak jsem se do receptu pustila.
Koláč jsem pak naplnila vanilkovým krémem a polila čokoládovou ganache. Možnosti jsou ale neskutečně variabilní a já se nejvíc těším na nějakou zdravější verzi, protože jsem samozřejmě musela ochutnat a palec hore! A pak jsem na ten kousek odběhla 12 kilometrů domů.

Korpus:

  • 260g hladké mouky
  • 100g moučkového cukru
  • 1 vajíčko
  • špetka soli
  • 130g másla

Vanilkový krém:

  • přibližně 0,5 litru smetany (klidně i jen mléka, ale se smetanou bude krém hutnější a chutnější a kaloričtěšjí)
  • vanilkový pudink (lze vyměnit za kukuřičný škrob a vanilkový lusk) 
  • 2 žloutky (není nutné) 
  • cukr dle chuti


Čokoládová ganache

  • smetana
  • čokoláda dle chuti - doporučuju alespoň tu lidláckou 52% na vaření
Navíc - fazole, oříšky na ozdobu


Všechny ingredience na korpus zpracujeme v hladké těsto a necháme chvilku odpočinout v lednici. Troubu předehřejeme na 175 stupňů, těsto vyválíme a dáme do koláčové formy, Propícháme vidličkou, zatížíme pečícím papírem a zasypeme fazolema. Pečeme 20 minut. Necháme chvíli chladnout, pak odstraníme fazole a pečící papír.
V kastrůlku přivedeme k varu smetanu, osladíme ji a nakonec přisypeme pudinkový prášek a žloutky (nebo kukuřičný škrob) a mícháme do vzniku hustého krému, kterým naplníme korpus. Na vodní lázni si rozpustíme čokoládu, do rozpuštěné čokolády vmícháme trochu smetany a po vniku tmavé, lesklé ganache ji nalijeme na koláč. Necháme do rána odpočívat v lednici.

Komentáře

Oblíbené příspěvky