Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Tip na večeři plnou bílkovin

Původně jsem chtěla každý recept sepsat samostatně, ale kombinace chutí dohromady se mi líbila, takže to bude dneska takové 3v1.
Přiznávám, že je to celkem velká porce, ale já jsem poslední jídlo měla na oběd a od té doby jsem nejedla, protože jsem byla běhat, měla nějaká vyřizování, prostě nebyl čas. Měla jsem chuť na tofu vajíčka a zbylé špenátové placky, jenže po nachystání krabiček na druhý den mi zbylo trochu květáku a 4 kousky opečeného tofu se sezamovým semínkem. No přece to nevyhodím.

Špenátové placky:
Myslím, že bych se poslední dny mohla prohlásit špenátovou královnou. Špenát mám totiž skoro každý den ve svém zeleném smoothie. Ale i tak jsem chtěla zkusit něco špenátového. A ne, ještě mi špenát neleze ušima. Nejdřív mě napadly palačinky (které určitě budu taky brzy dělat), ale nemohla jsem se rozhodnout, jakou náplň bych do nich dala. Protože jsem chtěla umixovaný špenát dávat rovnou do těsta, tak jsem použila mražený listový. A protože jsem nevěděla, jak placky dopadnou, je recept tak nějak od oka.
Špenát (asi 2 hrsti) jsem zalila horkou vodou, zcedila a umixovala na pyré s trochou vody, ve které špenát rozmrzal. Okořenila jsem (sůl, lahůdkové droždí, špetka chilli, sušený česnek), přidala dvě vejce a postupně přisypávala rýžovou mouku do ne úplně husté kašové konzistence. Nakonec jsem vmíchala slunečnicová semínka a opekla na pánvi.   

Pečený květák:
Tenhle recept je inspirovaný zdravou kuchařkou, kterou jsem listovala u kamarádky. Příště ho ale udělám možná trošku jinak, protože bych květákové kousky chtěla asi trochu víc sticky
Jinak je to ale super snadný recept a jako příloha skvělý.
Květák jsem obrala na růžičky a dala opékat na kokosový olej do hluboké pánve. Asi po deseti minutách jsem ho osolila a nechala dalších 10 minut pod pokličkou, za občasného promíchání.
V misce jsem si smíchala kokosové mléko, rajčatový protlak, lahůdkové droždí, tymián, chilli a špetku skořice. Výslednou směs jsem vlila ke květáku, důkladně promíchala a 5 minut provařila.

Tofu vajíčka:
Přiznávám, že nějakou dobu jsem k nim byla skeptická, pak jsem si je jednou za čas udělala, ale popravdě, i když jsem měla na vaření málo času, nikdy jsem si na ně nevzpomněla. Až teď, když jsem si koupila černou sůl. Všude jsem o ní četla, jak svou chutí i vůní připomíná vejce. Protože samozřejmě musím všechno zkusit, tak jsem si ji též koupila. A musím říct, je to neuvěřitelný. Zkoušela jsem ji na avokádo nebo do salátu a pak jsem si vzpomněla na tofu vajíčka... Za poslední 2 týdny jsem je měla snad 3x!
1/2 neochuceného tofu rozmačkám vidličkou na malé kousíčky, přidám černou sůl, kurkumu, špetku chilli a malinko mléka (protože ani vajíčka nemám ráda suchá). Na pánvičce jsem si nejdřív osmahla kousek hlívy, na ni vlila tofu směs na středním plameni opékala. Vajíčka lze samozřejmě udělat jen samotná, s normálním sýrem, s cibulkou, ... 
A tady už je výsledek celé mojí večeře.  

Komentáře

Oblíbené příspěvky