Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Moje bežecké (ne)plány na rok 2019


Když se blog jmenuje Běžkyně v kuchyni, možná by stálo za to, kdybych se trochu rozepsala o svých běžeckých plánech na tento rok.
Každý rok jsem si plánovala, kolik minimálně uběhnu kilometrů, osobáky na desítku, půlmaraton, každý rok jsem snila o maratonu. Uff, takhle to napsat, skoro jsem se lekla. Každý rok jsem si dělala běžecké plány. Kolikrát v týdnu vyběhnu, intervaly, long runy. Toužila jsem zvyšovat objem i rychlost. 
A když jsem letos seděla nad bílým listem papíru, který měl uprostřed napsanou číslici 2019, tak tam skončila jen tři písmenka. Běh. Nemám snad žádné ambice a cíle?
Jasně, že mám. Ale trochu jiné. Běh je láska. Ale jak to chodí s tou lidskou, ani na tu běžeckou nemůžu tlačit. Začala jsem svůj pátý běžecký rok. A zničila už aspoň dvacet párů tenisek, za které bych zaplatila možná dva a půl nájmu. Jenže kromě toho prvního roku, který byl, co se týče rychlosti i objemu, velmi opatrný, jsem si každý rok „užila“ nějakou běžeckou pauzu. V loňském roce dokonce dvě. Jednu lehčí v lednu a druhou po Budějickém půlmaratonu v červnu a červenci. A ten pocit, kdy jsem v neděli ráno stála nad schodama a reálně jsem přemýšlela, že skočit domů by bolelo méně než sejít, ten si pamatuju hodně živě. Stejně jako tu „dřinu“ se rozběhat před Ústím. Nebudu hrdinka, noha mě bolí občas pořád. Možná i to pomohlo mému rozhodnutí snížit svoje pracovní tempo. V kavárně jsem byla 12 hodin na nohách a jim moc nesvědčilo. Ach ty priority.
Takže jak je to s těmi cíli? Cíl je MOCT běhat. Ideálně bez pauz. A bez bolesti. Takže i když i letos mám v plánu půlmaraton v Praze, v Budějicích, čtyři deseti kilometrové závody a jako závěr sezony trailový 22km dlouhý závod, a samozřejmě nad pár ještě visí otazník, tak se letos budu snažit krotit svoje ambice. Bude to těžké, jsem hodně ambiciózní a vždycky od sebe očekávám maximální výkony a pak bývám hodně zklamaná. Dva příklady, jak stupidní umí tyhle vlastnosti být. Dva roky zpátky. Půlku jsem měla skvěle rozběhnutou. Rozhodně pod dvě hodiny. Ale pak přišla krize. Doběhla jsem na nějaké 2 hodiny a 4 minuty a místo radosti v cíli, že jsem doběhla, jsem byla naštvaná. Fakt regulérně naštvaná. A stejný pocit přišel na Birellu. Tvrdá letní příprava, sama sobě jsem dala hodně vysoký cíl. Doběhla jsem na nějaký 54 minut. Sama nevím, co jsem od sebe 3 dny od státnic očekávala. A i když to byl osobák, opět přišlo jen zklamání. Vůči sobě i vůči trenérovi, který se mnou celé léto trénoval. A abych těmhle pocitům nasadila korunu, byla jsem pak naštvaná na sebe, že jsem naštvaná. Takže letos jinak. Myslím, že je konečně na čase se přestat srovnávat s lidmi, kterým to prostě běhá lépe. Stejně vím, že v těch keckách budu tak často, jak jen to bude možné, protože když miluješ, není co řešit.  
Pražský půlmaraton a Birell Grand Prix.



Komentáře

Oblíbené příspěvky