Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Veganská výzva od Terezas_diary

I když jsem se nikdy nechtěla řadit (a ani neřadila) do žádného stylu stravování, tak jsem masu nikdy moc na chuť nepřišla. Dokonce jsem k němu měla chvíli i odpor. Rok jsem ho skoro nejela. Nakonec jsem poslechla tělo a sem tam když vařím někomu si ho dám.
Bývalo ale období, kdy jsem hodně koketovala s veganstvím. Byla to doba, kdy jsem zjistila, že mi nedělá dobře mléko a "lacto-free boom" přišel až později. Maso jsem tenkrát skoro nejedla, mléko jsem nemohla a poslední věc, která v mém jídelníčku zbyla, byla vajíčka. Musím říct, že jsem je naučila poměrně úspěšně nahrazovat, ale stejně jsem nikdy čistě vegan nebyla.
Asi měsíc zpátky jsem na instagramu zaregistrovala výzvu od Terezas_diary, která byla právě na veganských receptech postavená. A tak jsem zavzpomínala a občas se do nějakého receptu pustila. 
Sice ze mě veganka stále nebude, ale myslím, že mi to zase trochu rozšířilo obzory, odlehčilo jídelníček od živočišných produktů a donutilo u vaření trochu přemýšlet. 
Pár receptů přidávám, pro inspiraci.

Veganská zrmzlina
Tohle byla popravdě jedna velká improvizace. Chystala jsem rodičům jogurtový dortík a náhodu zbylo pár Lotus sušenek, v míse byl jeden přezrálý banán, který by už nikdo nejedl a zapomenutá
plechovka kokosového mléka si taky říkala o zpracování. Takže jsem rozmixovala banán, tuhou část kokosového mléka a směs rozdělila na dvě poloviny. První jsem smíchala s kakaem a rozdrcenými Lotuskami, druhou s kešu máslem a kešu ořechy. Pak už zbývalo jen trpělivě čekat, než směs ztuhle. Musím říct, že to nechutnalo vůbec špatně :-) 

Tofu cheesecake
Protože je tofu vlastně sýr, tak si název cheesecake klidně můžu dovolit. Byl to další z dortíků, co vznikl jen tak náhodou. Chtěla jsem se jen tak trochu odreagovat a mít v ledničce něco, co budu moct mlsat bez výčitek.
Korpus:
  • 120g ovesných vloček
  • 20g rozmixovaných a namočených lněných semínek
  • skořice
  • 1/2 banánu
Směs jsem smíchala v lepivou hmotu a nechala chvíli na 180 stupňů péct.
Když bych korpus v troubě, umixovala jsem krém:
  • 1 1/2 tofu natural
  • 1/2 banánu
  • prášek vanilkového pudinku
  • datlová pasta
  • 1/2 citronu - šťáva
Hladký krém jsem nalila na korpus a pekla dalších asi 40 minut.

Fazolový burger
Taková celkem rychlovka, která mě opravdu hodně zasytila.
Placka:
  • 120g (1/2 plechovky) dobře propláchnutých fazolí rozmačkaných vidličkou
  • 1/2 nastrouhané mrkve
  • koření (česnek, sůl, pepř, chilli, petrželka)
Smíchat na kompaktní směs a opéct.
Ostatní:
  • 2 opečené plátky batátu místo housky
  • avokádo, salát, rajče, červená cibule
  • mrkve a cuketa na hranolky¨
Plněný batát - na sladko
Miluju batáty. A nejraději je mám s arašídovým málem a skořicí.
A takhle je občas snídám. Menší batátu propíchám nožem a dám do mikrovlnky ani na 5min/plný výkon. Bramboru pak rozříznu, posypu skořicí, namažu svým arašídovým máslem a přidám banán. Nebe v puse :)







Špenátové lívance
  • 1PL rozmixovaných a namočených lněných semínek
  • miska špenátových listů
  • kousek červené cibule
  • 50g ovesných vloček
  • koření podle chuti

Cibulku a špenát chvilku opeču, přimíchám k vločkám, lněnému semínku a okořením. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky