Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

A zase ten jogurt!

Jednou takhle v úterý večer jsem si umanula, že udělám dortík. Jak jinak se realizovat, když jsem dobrovolně povinně musela zrušit svůj běžecký trénink. Takže jsem okolo deváté nastoupila do kuchyně. Ale jinak jsem normální.
Venku bylo stále horko, takže to chtělo něco svěžího a lehkého. Jogurtový mi chutnal, ale nechtěla jsem zase sušenkový základ. A pak jsem chtěla ještě něco, čím bych ho udělala ještě víc svěží. Maliny. A bylo rozhodnuto. Z množství jsem udělala jeden malý dortík a dva mini.
Moc často se nechválím, ale povedl se.

Korpus:

  • 50g ovesné mouky
  • 50g mandlové mouky
  • 20g datové pasty
  • 10g kokosové oleje
  • 1 PL mandového másla
  • 3 digestive sušenky
Kokosový olej, datlovou pastu, mandlové máslo a trochu vody jsem rozmixovala na "krém" a smíchala s moukou a rozdrcenými sušenkami (které jsem úmyslně nechala na kousky). Ideální je konzistence husté kaše. Ve formičkách jsem dala péct na cca 10-15 minut na 180 stupňů.

Další ingredience:

  • 400g bílého jogurtu 
  • jeden ztužovač za studena od DrOetkera
  • mražené maliny
  • ovoce na ozdobu
Maliny jsem nechala rozmrznout a rozmačkala vidličkou. Mražené jsem použila z důvodu, že jsou trochu kyselejší a já chtěla docílit kontrastu sladkého korpusu, kyselých malin a už trochu nasládlého bílého jogurtu bez laktozy. Rozmačkané maliny jsem dala ve vrstvě asi 1cm na vychladlý korpus. Na maliny jogurt se ztužovačem a nazdobila jsem.
Rychlovka, které se povedla. Když budou mražené maliny pouštět vodu, je to v pořádku, i tak bude dortík držet kompaktní.

Komentáře

Oblíbené příspěvky