Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Vanilkové lívance s krémem ze silken tofu

I když receptů na lívance je tu spoustu, opakování je matka moudrosti, jak nám všichni pořád tvrdí. Měla jsem doma hodně zralý banán, a tak jsem se rozhodla místo tvarohu udělat tofu krém.
Na tofu krém používám jak klasické, tak silken tofu. Výhoda silken tofu je, že má neuvěřitelně jemnou strukturu a krém z něj je daleko jemnější než z tofu normálního a není třeba přidávat žádnou další tekutinu. Tofu krém z normálního pevného tofu využívám raději na pečení.

Lívance:
  • odměrka vanilkového proteinu
  • 1 vajíčko
  • 1 PL mouky - já použila pohankovou
  • tekutina dle potřeby
  • 1/4 banánu
  • (mandlové máslo, kousek 85% čokolády)

Krém
  • 125 g silken tofu
  • 1/4 banánu
  • 1 PL kakaa
  • 1 PL chia semínek
  • v případě méně zralého banánu a chuti dosladit
Silken tofu stačí klidně rozmixovat jen s banánem nebo jiným ovocem, ale já jsem chtěla kakaový krém a pro zvýšení výživové hodnoty jsem ještě přisypala chia. Vzniklo mi poměrně dost krému, takže půlka zůstala na příště.  

Komentáře

Oblíbené příspěvky