Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Mandlový dortík

To je tak, když si v devět večer umanu, že bych chtěla něco upéct. A ne pro sebe. Slíbila jsem dortík a tak jsem chtěla slib splnit.
Jenže inspirace někde pryč a tak jsem lehce zaimprovizovala. A protože mi zbyl krém, který jsem pak upekla extra a snědla druhý den, tak myslím, že se dortík povedl. A je tak jednoduchý. Díky krému z tofu je zároveň plný bílkovin. Nenechte se ale odradit, tofu tam nikdo nepozná. Banán a mandlová chuť ho dokonale skryjí.
Korpus:

  • 11/2 odměrky (klasické proteinové) ovesných vloček
  • 1 odměrka mouky - já použila pohankovou
  • 1/2 odměrky lněných semínek
  • 1 vajíčko
  • 1 PL kakaa
  • prášek do pečiva
  • sladidlo dle chuti 
  • voda/mléko
Všechny sypké suroviny jsem umixovala, přidala vajíčko a sladidlo (med) a přilévala jsem tekutinu (já dala jen vodu) do konzistence piškotového těsta. Nalila jsem do formy a dala na 10 minut do trouby na 180 stupňů. Aby se těsto trochu "zatáhlo".
Mezi tím jsem si umixovala krém:

  • 1 balíček tofu
  • 1 mandlový pudink
  • 1 odměrka vanilkového proteinu
  • 1 střední zralejší banán
  • 150 ml mandlového mléka (víc dle potřeby)
  • med podle chuti
Všechny suroviny jsem dala do mixéru a umixovala hladký krém a nalila na lehce předpečený korpus, ozdobila jsem hořkou čokoládou a mandlovým máslem a dala jsem péct na 45 minut (vrch krému lehce popraská.


A co se zbylým krémem??
Zbylo mi trochu krému, ale vzhledem k pudinkovému prášku se mi ho nechtělo jíst "syrový" a tak jsem vmíchala vrchovatou lžičku pohankové mouky a s čokoládou a mandlovým máslem jsem dala péct na nějakých 30 minut s dortem. Výsledek byl super. Mám doma teď mouky z ořechů, tak myslím, že vím, co bude můj další dortík.

Komentáře

Oblíbené příspěvky