Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Cuketové nudle s avokádovo-bazalkovou omáčkou

Tenhle recept jsem párkrát dělala s normálníma špagetama, ale protože mám teď takové salátovější období, kdy přílohy moc nemusím, tak jsem si vzpomněla na špagety z cukety. Dneska jsem neměla moc hlad a tak byl tenhle oběd jasná volba. Je snadný, rychlý a dobrý. Vlastně je i vegan, bez lepku a laktozy.

1 porce:

  • cuketa
  • 1/4 avokáda
  • 1 ČL bazalkového pesta
  • 1-2 PL lahůdkového droždí
  • citron
  • žampiony
  • cherry rajčátka
Cuketu naškrábeme na nudle - množství podle chuti. Rozmačkáme avokádo, smícháme s bazalkovým pestem, lahůdkovým droždím a trochou citronové šťávy. Aby směs nebyla tak hustá, naředíme vodou/mlékem/smetanou (dle chuti).
Na pánvičce podusíme žampiony, přidáme cherry, nudle a pár minut restujeme. Nakonec přidáme omáčku a necháme prohřát.

Další alternativou je vynechat bazalkové pesto - omáčka bude trochu hutnější, ale stejně moc dobrá.
Já moc nepoužívám česnek, protože mi nedělá dobře, ale určitě by podtrhl chuť.
Do nudlí by se dál hodily třeba kešu ořechy, uzené tofu, případně nudle použít jako příloha k masu. Ve fantaziích se meze nekladou :-) 

Komentáře

Oblíbené příspěvky