Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

V jednoduchosti je krása

Za těch pár let, kdy jsem se rozhodla změnit svůj styl stravování jsem toho vyzkoušela opravdu hodně. Počítala jsem makra, cyklovala jsem sacharidy, jedla jsem 3x denně, jedla jsem 6x denně. Vždycky jsem ale nad jídlem přemýšlela až moc. Jídlo mě stresovalo a často jsem se po něm necítila dobře, i když jedla zdravě. Je spousta lidí, kterým vyhovují sacharidové vlny a nebo každý den s MyFitnessPal a důkladným plánováním jídla a makroživin. Mně ne. Vím, že kdybych měla striktní jídelníček, tak bych dosáhla úžasných výsledků a měla tu svou vysněnou postavu. Ale byla bych šťastnější? Ne.
Poslední měsíce mi došlo, že v jednoduchosti je krása. Že umím jíst a vařit tak, aby to bylo dlouhodobě udržitelné, abych se cítila dobře a moje tělo fungovalo. Že se kvůli jídlu nemusím stresovat. Že stačí pár surovin, chvilka v kuchyni a vznikne úžasné jídlo, které je zdravé a nezatíží náš trávicí systém. Stačí pár surovin a vznikne výborný dezert, který si můžu dát bez výčitek k odpolednímu kafíčku.
Samozřejmě v době, kdy jsem přecházela na zdravý životní styl, potřebovala jsem zhubnout přebytečná kila, byla větší striktnost a vůle hodně důležitá. Není to ze začátku lehké, ale tělo i hlava si musí zvyknout na nový režim a na nové a jiné chutě. Sama na sobě mám vyzkoušené, že je ze začátku mnohem lepší si méně zdravé potraviny úplně odpustit a až v naučeném novém "režimu" se učit je nahrazovat zdravýma alternativama. Dneska už se skoro nestává, že bych měla chuť na něco vyložené nezdravého, což mi pak stejně kolikrát ani nechutná, takže upřednostním raději nějaký raw dortík před klasickým cheesecakem nebo opečené batáty před hranolkama. Nejčastěji se ale snažím sama uvařit nebo upéct zdravější varianty nezdravých nebo méně zdravým jídel, abych se cítila dobře, pochutnala si a moje tělo pracovalo tak, jak by mělo. Tohle není dieta, tohle životní styl, který dlouhodobě udržitelný a zábavný.
A proto také vznikl tento blog, protože bych své recepty ráda někde sdílela.

Komentáře

Oblíbené příspěvky