Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Raw kokosový dort

Pokud si dobře vzpomínám, tohle byl můj úplně první raw dort. A bylo mi na něj tenkrát řečeno, že je to to nejlepší, co jsem kdy "upekla". Měla jsem pak poměrně dlouhé období raw dortíků, protože jsem bojovala se svou laktózovou intolerancí a výběr alternativ k mléčným výrobkům jako dnes ještě nebyl zdaleka takový jako dneska.
A tak jsem se rozhodla si to trošku připomenout a "upekla" jsem si svůj narozeninový raw dortík, který se v práci snědl mrknutím oka :)

Spodní vrstva

  • 100 g datlí
  • 100 g mandlí
  • 100 g lískových ořechů
  • 200 g arašídů
  • 2 PL kakaa
  • špetka skořice
Kokosová vrstva
  • 400 g strouhaného kokosu
  • kokosové mléko v plechovce
  • cca 100 ml kokosového oleje
  • sladidlo - já jsem sladila medem (cca 3PL), což ano, není úplně raw, ale bylo mi trochu líto použít kokosový sirup, který by mi bílý kokosový "krém" obarvil - alternativ na oslazení je ale spoustu - med, sirupy, kokosový cukr, ... 
Čokoládová vrstva
  • 80 g hořké čokolády
  • 1 ČL kokosového oleje
Navíc
  • 2 střední banány
  • pár borůvek
(Já mám, řekla bych, poměrně výkonný mixér, takže ořechy ani datle nenamáčím na moc dlouho, třeba jen na hodinu do horké vody)
Datle, ořechy, kakao a skořici umixujeme na pastu, v případě potřeby je možné přidat trochu kokosového oleje nebo vody a vmačkáme do dortové formy. Banány rozkrojíme napůl a položíme na korpus. Odložíme do lednice. Do mixéru nasypeme kokos a chvíli mixujeme, přidáme olej a postupně kokosové mléko a med (podle chuti), do konzistence, která nebude sypká, ale bude kompaktní. Opatrně namačkáme do dortové formy a uhladíme. Čokoládu rozpustíme s kakaem a dort polijeme.
Protože mi zbylo trochu kokosové hmoty, udělala jsem ještě malé kuličky, kterými jsem dort ozdobila.       

Komentáře

Oblíbené příspěvky