Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Ovesné lívance s rozvařeným jablkem - bez vejce

Bývaly doby, kdy jsem jedla skoro vegansky. Maso jsem měla jednou za měsíc a mléčné výroky jsem kvůli velmi pravděpodobné intoleranci na laktózu přestala jíst úplně. Byla doba, kdy jsem nechtěla ani vejce. Dneska vajíčka zase jím, ale snažím se je kupovat jen z volných chovů a nejraději mám ta, která mi dá babička. A tak jsem v tom své "no-eggs" období hledala možnosti, jak připravovat stejná jídla a jak vejce nahradit. A dneska jsem za to moc ráda, protože občas vajíčka v lednici postrádám. Příkladem můžou být třeba tyhle lívance.

Lívance:

  • 2 odměrky vloček
  • 1/2 odměrky proteinu (nemusí nutně být)
  • odměrka mléka
  • odměrka vody (nebo 2 odměrky mléka/vody)
  • skořice
  • pár nasekaných mandlí
  • kousek banánu
  • lžíce mletých lněných semínek



  • jablko
  • skořice
  • nasekané mandle
  • kokosový olej
  • dle potřeby něco na oslazení - sirup, med - já použila kokosový sirup


Smícháme vločky, skořici, protein, lněné semínko a nasekané mandle. V mixéru rozmixujeme kousek banánu a tekutinu a smícháme se sypkými přísadami a necháme "odpočívat". Konzistencí nám vznikne hustá kaše.
Mezitím si nakrájíme jablko na malé kostičky, orestujeme na kokosovém oleji, přidáme pár nasekaných mandlí, skořici, sirup a nepatrně podlijeme vodou a dusíme pod pokličkou. Než jablko změkne, opečeme lívance z obou stran do zlato-hněda. Funkci vejce nahrazuje banán a lněné semínko. Lívance budou jsou krásně měkké, vláčné a díky banánu (a proteinu) i lehce sladké.

Komentáře

Oblíbené příspěvky