Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Moje ovesná

Kaše. To je prostě závislost. Do měsíce mám sladkou snídani v 99%. Většinou ve 100%, protože pokud nemám kaši, tak dělám sladké lívance. Baví mě, jak můžu mít svou misku ranní ovesné pokaždé jinou a ladit ji podle toho, na co mám ráno zrovna chuť.
I když je recept snadný, ráda bych právě kaši a všem možným variantám věnovala celý článek.
Kaši většinou vařím, ale pokud nestíhám, tak ji zaliju horkou vodou a nechám chvíli zakrytou popřípadě ji "vařím" pomocí mikrovlnky. A když musím ráno odcházet brzy a vím, že hlad mít nebudu, chystám si kaši už večer.

Overnight oats 
I když mám raději kaši horkou, tak to občas nejde jinak. Do skleničky smíchám vločky, většinou chia nebo lněné semínko a ovoce, skořici/kakao/ořechy podle chuti. Někdy na doslazení kousek rozmačkaného banánu nebo FlavDrops. Pak přibližně do výšky centimetr nad celou směs liju tekutinu - vodu/mléko/rostlinné mléko, pořádně zamíchám a nechávám do rána odpočívat.
Pokud mám ráno čas, tak ji ohřeju v mikrovlnce.
Tahle zrovna byla s kouskem rozmačkaného banánu, polovinou jablka, skořicí a lněným semínkem.

Rychlá kaše bez vaření 
Už si ani nepamatuju, kdy naposledy jsem kaši zalívala horkou vodou nebo ji vyloženě "vařila" v mikrovlnce.
Pokud vločky (a na to se hodí nejlépe vločky jemné, ty celé vyžadují víc času) zalívám horkou vodou, tak je postup podobný tomu, jako když dělám overnight oats. Smíchám vločky a sypké přísady a přibližně centimetr nad vločky liju horkou vodu, zakryju pokličkou nebo talířkem a než si nakrájím ovoce, tak nechám aspoň 5 minut vločky měknout a nasávat tekutinu. Pokud dávám vločky do mikrovnky - recept se dá často najít na instagramu jako fluffy ovesná - tak opět liju přibližně centimetr nad vločky tekutiny a nechám okolo 2-3 minut v mikrovnce (ale je dobrý to hlídat) a v případě potřeby tekutinu přidám.

Kaše z kastrůlku 
Uvařenou ji mám nejraději. Ať už použiju vločky celé nebo mleté, vždycky držím přibližný poměr
1:2 (vločky:tekutina). Rozdíl je jen v délce vaření. Celé vločky vyžadují více trpělivosti. Dobu si občas zkrátím namočením večer. Málokdy vařím vločky samotné, většinou přidávám hned skořici/perníkové koření/kakao/pudinkový prášek a semínka nebo ořechy. Stejně jako v předchozích případech sladím FlavDrops nebo banánem. Někdy ke konci vaření přisypávám ještě rostlinný protein a vařím tak dlouho, dokud nemám požadovanou konzistenci.
Kaše s cuketou
Někdy mám ráno chuť na velkou snídani nebo potřebuju trochu kaši odlehčit a tak přidávám hned na začátku vaření nastrouhanou cuketu. Když jsem kaši s cuketou zkoušela poprvé, byla jsem poměrně skeptická. Ale kromě lehce zelené barvy (pokud nepřidám kakao) není cuketa vůbec cítit, kaše je krémovější a ne tak hutná. (zelené barvy se lze snadno vyhnout oloupáním :) )


Kakaová
Jsem milovník čokolády a některá rána si vyloženě říkají o pořádnou dávku. Kaši vařím s kakaem, někdy i s kakaovým proteinem a nejraději kombinuju s banánem, kostičkou čokolády a ořechovým máslem.
S horkým ovocem
Většinou přidávám navrch ovoce studené a čerstvé, ale někdy mám chuť na ovoce horké, protože můj mrazák je stále plný mražených borůvek, malin nebo směsi lesního ovoce. Misku s ovocem posypu chia semínky (popřípadě rozpustnou vlákninou), aby mi šťáva z ovoce trochu zhoustla a nechám chvíli v mikrovlnce.
Jablečná se skořicí
Tuhle kaši vařím dvěma způsoby. Někdy nastrouhám jablko, přidám pár rozinek, skořici, vločky, vlašské ořechy a vařím. Jindy rozvařím jablko nakrájené na malé kostičky se skořicí a rozinkama a přidám až na uvařenou kaši. A pokud je ráno hodně těžké nebo nemám vlašské ořechy, lžička arašídového másla to nikdy nezkazí.
Jogurtová kaše
Normální kravské mléko nepoužívám a do vloček liju mléko rostlinné, ale jednou za čas do hotové kaše přidám velkou lžíci jogurtu bez laktózy (popřípadě rostlinného jogurtu) nebo dám lžíci navrch. 

Jednoduchá krémová s kokosovým mlíkem
Někdy jsou naopak rána, kdy chci jen hodně krémové kaše. Nejlépe se mi osvědčila kombinace rozmixovaného banánu a velké lžíce tuhé části kokosového mléka. Navrch pak nedávám nic nebo jen kostičku hořké čokolády případně ořechové máslo.

Možností, jak kaši dochutit je neuvěřitelně moc, ve fantazii se meze nekladou. Moje nejčastější a nejoblíbenější kombinace jsou:
banán-čokoláda (-ořechové máslo)
jahody-mandle
ořechy-čokoláda
maliny-borůvky-kokos
jablko-skořice-rozinky-vlašské ořechy
kešu-borůvky
mák-hruška
perníkové koření-banán-ořechové máslo
atd :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky