Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Run Berounka run - další závod z druhé strany

Když jsem na konci srpna pomáhala na Labi, bylo naprosto jasný, že ráda přiložím ruku k dílu i na dalším Mírově závodě. Na run Berounka run .  Jestli Labe kopíruje Vltavu, tak Berounka je originál. Šest běžců, šest úseků. Šest (víceméně) trailových půlmaratonů. 130km a nějakých 3000m převýšení. Na Labi jsem si zkusila trochu svých organizačních schopností a naplánovat předávky, přes noc na ně pomáhat rozvézt stany a na dvou předávkách (a kousku) být. Mluvit s běžcema, s ostatníma dobrovolníkama, hodně telefonovat, řešit problémy. Nespat. Víkend, kterej jsem sice dospávala asi dva týdny, ale zároveň z něj fakt dlouho žila.  Berounka byla jiná. Ale zase skvělá. A stejně jako na Labi se plány měnily z hodiny na hodinu. Původní plán byl kontrola dvou úseků a předávka, ale i to se změnilo. Pátek. Okolo třetí hodiny mě vyzvedává Pavel, další dobrovolník, se kterým jedeme kontrolovat dva úseky. Vzhledem k času tuším, že mě čeká víc běhu, než jsem chtěla. Ve čtyři fasuju fáborky, pár

Běhej lesy Bílá - 1.část

Tak tohle byl úlet. A právě proto dvě části, protože jinak by to bylo nekonečně dlouhý.


(asi tak měsíc zpátky)„Mně se ta Bílá s něčím kryje…“ Ok, tak nevadí, já pojedu sama. Já tam prostě chci.
Před třema rokama jsem jela na závod až v sobotu a věřila jsem, že se najde někdo, kdo pojede ráno z Prahy a někdo, kdo zas po závodě zpátky. Takže otevřu Facebook a během pěti minut mám koupené startovné od slečny, co nemůže běžet a celkem rychle i domluvenou spolujízdu. Že bych konečně jednou neměla něco komplikovaný?

Po asi týdnu mi píše slečna ze spolujízdy, že je dost pravděpodobné, že tam v sobotu zůstanou. Tak hledám spolujízdu na cestu zpět. Najdu běžce, který mi nabídne volné místo, a já mám zase na chvíli vyřešeno. Ale jen na chvíli. Slečna se mě zapomněla totiž zeptat, kterou běžím trasu, protože všichni ostatní z auta běží tu krátkou, tak pojednou až na pozdější start.
Muzeum Tatry a povinné roušky v Kopřivnici

Tvrdohlavá hrdinka ve mně začíná vymýšlet plány. Do toho to vypadá na start ve vlnách. Už je mi jasné, že v sobotu to nedám, že do Beskyd musím už v pátek. Nesnáším být 100% odkázaná na někoho a tak za každou cenu chci vymyslet plán po vlastní ose. Závodu se vzdát nechci. Ach ta moje umanutost! Hledám možnou dopravu. Je to komplikovaný a tak přijde nápad, kterej spustí celej tenhle úlet. Naivně si myslím, že najdu ubytko na Bílé a v sobotu si dojdu na start, a proto hledám páteční spolujízdu. A nabídne se mi stejný běžec, který by mě měl odvézt do Prahy. Což by ještě nebylo nic k zamyšlení. Jenže Bílá je komplet obsazená. A dopadá to tak, že hledáme ubytování spolu.

Přichází takovej ten stav, kdy když nad něčím jen přemýšlíš, přijde ti to ujetý, ale ne zas tak moc. A pak to řekneš nahlas a dojde ti, jakej to je úlet! A tohle je přesně to samý. Tak strašně jsem chtěla běžet sobotní závod, že jsem trochu zapomněla použít rozum. U mě nic neobvyklýho. Chápu, že mě ostatní nechápou, já se totiž taky nechápu. Tohle je totální úlet. Nevím, komu tuhle střelenost obhajuju víc, jestli sobě nebo pár lidem okolo. Prostě to je jen běžecká výpomoc. Říkám jméno řidiče a dělám si legraci, že kdybych se pak dlouho neozývala. Ale uvnitř mi moc do smíchu není. Jen už není cesty zpět. Mohla jsem si jet odpálit nohy na 21 km trasu v rámci Krkonošské padesátky. Jenže já prostě musela na Bílou, na delší trasu! Jo, mohla jsem taky napsat ještě někomu, o kom jsem věděla, že jede už v pátek a koho znám, ale.. Ale ani to by nebyl nejlepší nápad...No prostě komplikovaný!


Pátek ráno. Scházíme se na Smíchově. Trochu mě uklidní, že jsem ho určitě někde viděla. Čekají nás čtyři hodiny v autě, jsem přesvědčená, že běh je nevyčerpatelná studnice témat. Před Horní Bečvou, kde máme přespat, zastavujeme v Kopřivnici. Muzeum Tatry, oběd a lovení kešek. Tady poprvý mi proběhne hlavou jak je to mega divný (díky Markét, za tenhle výraz, zcela výstižnej). Kešky mě fakt neberou, ale aspoň se projdu. Po příjezdu na penzion zůstávám před večerním výklusem chvíli sama. Volám si s Markét. A opět říkám, jak je to mega divný. A taky přemýšlím, jak říct, že bych od sebe ráda odtáhla postele. Jdeme vyklusnout a na večeři. Všude na nás všichni koukají jako na pár. A to mě fakt irituje. A taky to, jak mám rozbořenou svou předzávodní rutinu. Ale co jsem si umanula, to mám. Při večeři k nám sedá místní s rodinou a o zábavu je postaráno. Před spaním už nic neřeším a odtahuju svou postel a chci jediný - být na Bílý a čekat na start závodu. Tohle je až moc socializace pro asociála jako jsem já.

Sobota po závodě. Dělám společnost kamarádovi, co běží kratší trasu, nutně potřebuju změnu. Dělá si ze mě srandu a je strašně drzej, ale po běhu a sociálně náročným pátku jsem celkem rezignovaná. V autě si sedám dozadu, protože jedem ve třech a pokud na mě vyloženě někdo nemluví, dělám že tam nejsem. A taky nervózně hypnotizuju telefen a čekám zprávu z jinýho cíle.
Jenže spolujezdec je věčně otočenej... 
Okolo osmé za sebou zavírám dveře svýho bytu. A užívám si to ticho. A že můžu mít (nebo spíš nemít skoro nic) na sobě co chci. Dávám si sprchu, tvaroh a ... a se zapomenu protáhnout.
Takže až příště zase vymyslím nějakou podobnou blbost na konci republiky a budu plánovat spolujízdu..Zkuste mi to prosím rozmluvit!

P.S. Ne, nebylo to strašný, ale byl to totální úlet. Nicméně závod stál zato.

Komentáře

Oblíbené příspěvky